آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

20 کشته و زخمی در انفجار خودرو بمبگذاری شده در موصل/حمله به مرکز داعش در دیالی

20 کشته و زخمی در انفجار خودرو بمبگذاری شده در موصل/حمله به مرکز داعش در دیالی

کشته و زخمی شدن بیست نفر در انفجار خودرو بمبگذاری شده در موصل، حمله به مرکز داعش در دیالی و هلاکت شماری از آنها از مهمترین اخبار امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه السومریه، یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای و  در مسیر یک گشتی ارتش عراق در منطقه الخربانه در جبله در شصت کیلومتری شمال بابل دو نظامی عراقی زخمی شدند و گشتی آنها به شکل کامل آتش گرفت.

همچنین در منطقه الفارسیه در  جرف الصخر نیروهای امنیتی عراقی مقادیری مهمات و سلاح که در کیسه هایی در زیر زمین دفن شده بود را کشف و ضبط کردند.

در جنوب بغداد نیز جسد یک عضو شورای بیداری که با گلوله کشته شده بود کشف شد.

یک منبع وابسته به پلیس استان نینوی اعلام کرد: انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی یک بازار مردمی که گشتی پلیس را در منطقه الزهراء در شرق موصل هدف قرار داد سبب کشته شدن یازده نفر از جمله شش پلیس و زخمی شدن 9 نفر دیگر شد.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان بابل از خنثی سازی دو بمب آماده انفجار در منطقه الفارسیه در جرف الصخر خبر دادند.

از سوی دیگر عبدالله الصالحی فرماندار الدبس در استان کرکوک اعلام کرد: تظاهرات کنندگان خشمگین ساختمان اداره استیناف الدبس در اعتراض به انفجار انتحاری ضد مرکز ایست بازرسی که یک کشته و 18 زخمی برجای گذاشت سوزنداند.

وی افزود: آنها همچنین ساختمان فرمانداری را سنگباران کردند و منزل قاضی محمد ندیم و منذر الحمدانی سرهنگ پلیس را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر عبدالامیر الزبدانی فرمانده عملیات دجله گفت: نیروهای امنیتی عملیات دجله موفق به وارد کردن ضربات مهلک به داعش در مناطق مختلف استان دیالی از جمله بعقوبه شدند.در عملیات ارتش هفت تروریست کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.همچنین یازده خودرو وابسته به داعش به آتش کشیده شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی مقادیر مهمات و سلاح و بیست بشکه حامل ماده منفجره سی فور و مواد منفجره دیگر کشف و ضبط کردند.آنها همچنین مراکز داعش را هدف قرار دادند.

الزبدانی بیان کرد: نیروهای امنیتی موفق به پاکسازی مناطق حوض حمرین شدند.

این درحالی است که طالب محمد البیاتی از مسئولان سلیمان بیگ در کرکوک از حمله افراد مسلح وابسته به گروهک داعش به منزل یک سروان پلیس عراق در روستای تل شرف در سلیمان بیگ در طوز خورماتو و کشته شدن پدر،برادر و پسر عموی این سروان که عضو شورای بیداری بود و زخمی شدن مادر و سه خواهرش خبر داد.

انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر عبور خودروی غیرنظامی در روستای السجله در جنوب تکریت راننده این خودرو کشته شد.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از حمله افراد مسلح به یک منطقه ایست بازرسی در ابوغریب در غرب بغداد و زخمی شدن تعدادی ازآنها خبر داد.

 

کد N221734

وبگردی