آفتاب

قانون جدید منابع طبیعی تهیه شد

قانون جدید منابع طبیعی تهیه شد

گرگان - ایرنا - قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت :اخیرا بعد از چند ماه کار کارشناسی، قانون منابع طبیعی جدیدی را تهیه کرده ایم که ساز و کارهای تازه ای برای تامین منابع مالی سازمان پیش بینی شده است.

ˈناصر مقدسی روز یکشنبه در جلسه معارفه مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان افزود : ریاست جمهور بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید به دفعات از مسایل محیط زیست و منابع طبیعی صحبت کرده اند و با حمایت های وزیر جهاد کشاورزی حفظ و حمایت های لازم از این منابع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: بین ماموریت و مسولیت های ما از یک سو و امکانات ما از سوی دیگر فاصله زیادی وجود دارد.

مقدسی خاطر نشان کرد: مشارکت مردمی و نهادینه سازی آن از سیاست های مهم سازمان است که خوشبختانه در استان گلستان کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

عضو شورای عالی وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اهمیت منابع طبیعی گفت: کره زمین که حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش تشکیل شده، یک محفظه پر از گازهای مسموم بود و این گیاهان و درختان بودند که شرایط را برای زندگی ما انسان ها مهیا کردند.

وی با اشاره به سوره انفال ادامه داد: انسان امانتدار این انفال است و حق ندارد هر گونه که می خواهد از آن ها استفاده و بهره جویی کند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه مرتعداران در استان گلستان گفت: باید تلاش کنیم سرمایه تعاونی ها تقویت شود چرا که به موازات تشکیل این تعاونی ها اگر آن ها حمایت، هدایت، ارزیابی و تقویت نشوند و در اواسط کار شکست بخورند این پروژه نا تمام خواهد ماند.

در این مراسم با قرایت حکم ابوطالب قزلسفلو از سوی معاون وزیر جهاد کشارزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور وی به عنوان مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان منصوب شد.

از مهم ترین سوابق مدیریتی قزلسفلو می توان به ریاست جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت و معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اشاره کرد.

در این مراسم از زحمات ˈحمید سلامتیˈ مدیر کل سابق این اداره تجلیل شد.

/579/7467/506
کد N221649

وبگردی