آفتاب

گزارش رییس سازمان بهزیستی از کمبود نیرو و بودجه در کمیسیون بهداشت

گزارش رییس سازمان بهزیستی از کمبود نیرو و بودجه در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس سازمان بهزیستی در جلسه کمیسیون بهداشت، کمبود نیرو و کمبود بودجه را از جمله مشکلات این سازمان عنوان کرد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون، از حضور رییس سازمان بهزیستی و ارائه گزارش وی درباره مشکلات این سازمان از جمله کمبود نیرو و کمبود بودجه خبر داد.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین طرح حمایت از بیماران کلیوی و بیماران خاص در حین کار مطرح شد. در این طرح آمده بود که کسانی که در مجموعه‌های کارگاهی فعالیت می‌کنند و در حین کار دچار بیماری خاص یا کلیوی می‌شوند بتوانند از قانون سختی کار استفاده کنند و زودتر از موعد بازنشسته شوند اما با توجه به مغایرت کلیات این طرح با قوانین قبلی و داشتن بار مالی،کمیسیون بهداشت در جلسه امروز با آن مخالفت کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس یادآور شد: طرح اصلاح ماده 35 قانون نظام وظیفه عمومی نیز از دیگر دستور کارهای جلسه امروز کمیسیون بهداشت بود که بر اساس آن دیپلمه‌ها نیز همانند مشمولین لیسانس و بالاتر می‌توانند در حین خدمت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند اما کمیسیون با این طرح نیز مخالفت کرد.

وی از بررسی الحاق یک بند به ماده 45 قانون نظام وظیفه در مورد اضافه کردن شرط جدیدی برای معافیت از خدمت نیز خبر داد و گفت که کمیسیون این طرح را نیز رد کرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد: پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، کمیسیون نیز بر لزوم نظارت جدی بر منابعی که در بودجه 93 در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شده تاکید کرد تا از این منابع در جهت صحیح استفاده شود و ضمن تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، چارچوب‌های قانونی در توزیع منابع رعایت شود.

انتهای پیام

کد N221639

وبگردی