آفتاب

برگزاری نخستین جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان در سال 93 با حضور خاتمی

برگزاری نخستین جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان در سال 93 با حضور خاتمی

نخستین جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان در سال 93 عصر روز شنبه 23 فروردین در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی تشکیل شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شورا پس از بررسی مسائل عمده کشور بر ضرورت حل جمعی و عقلانی مشکلات حاد کشور و حمایت از دولت دکتر روحانی در جهت پیشبرد منافع ملی تأکید کرد.

شورای مشورتی اصلاح طلبان برای عبور موفق کشور از تنگناها و بحران های به جا مانده از سالیان پیش و اصلاح میراث اقتصادی پراشکال و نابسامان گذشته، حسن ظن و همکاری های مشترک میان دولت، نخبگان، گروه های سیاسی و آحاد و اقشار ملت را ضروری دانست و از مردم خواست که برای بازگشت اقتصاد کشور به چرخه رونق و شکوفایی، دولت را در اجرای موفقیت آمیز طرح هدفمند کردن یارانه ها کمک کنند.

شورا حل درست این مسأله را که در شرایط کنونی منبع اصلی کسر بودجه، تورم و کاهش رشد اقتصادی و گسترش بیکاری و در فشار مضاعف قرار گرفتن محروم ترین قشرهای مردم در شهر و روستا است، مسأله ای ملی می داند که جز با تدبیر دولت و همت ملت امکان پذیر نیست.دولت طبق قانون موظف به پرداخت ماهانه یارانه ای است که تقریبا دو برابر درآمدهای ناشی از محل هدفمند کردن آن بوده است. برای انجام این وظیفه قانونی و تعهد سیاسی مناسب است که افراد، گروه ها و قشرهای کمتر نیازمند به یاری دولت بشتابند.

شورای مشورتی اصلاح طلبان بر این اساس از توانمندان جامعه و کسانی که نیاز کمتری به دریافت یارانه در شرایط کنونی دارند می خواهد که با انصراف داوطلبانه از دریافت آن در فرصت باقیمانده از ثبت نام در این اقدام ملی شرکت کنند. این اقدام کوچک شهروندان نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز زیبا و مؤثر است و می تواند به گشایش کار دولت در حل مسائل عمیق اقتصادی – سیاسی کشور به جد کمک کند. اختصاص منابع حاصل از این اقدام مدنی به ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، اصلاح نظام حمل و نقل و تقویت نظام تأمین اجتماعی کشور از جمله اقدامات معقول و قانونی دولت است که به جهت بهبود معیشت قشرهای محروم تر جامعه باید به کار رود.شورای مشورتی اصلاح طلبان از عموم شهروندان می خواهد که در آزمونی دیگر، رشد سیاسی و فرهنگی جامعه را در پیشبرد روش های اصلاح طلبانه و پاسخگویی منطقی به نیازهای کشور و خواست عمومی برای پیشرفت، به نمایش بگذارند و راه بازگشت همگانی به اعتماد، همدلی و راستگویی را هموارتر سازند.

انتهای پیام

کد N221629

وبگردی