آفتاب

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در کمیسیون شوراها گزارشی از مدیریت حوادث و سوانح ارائه کرد

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در کمیسیون شوراها گزارشی از مدیریت حوادث و سوانح ارائه کرد

تهران-ایرنا-رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گزارشی از مدیریت حوادث و سوانح در ایام نوروز ارائه کرد.

امیر خجسته روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز - یکشنبه - این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه گزارشی تخصصی از نحوه بروز زلزله توسط پرفسور امینی استاد بین المللی دانشگاه در حوزه زلزله و راهکارهای پیشگیری از آن، کاهش صدمات جانی ارائه شد و در ادامه نیز رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به مدیریت حوادث و سوانح در ایام نوروز، گزارشی از فعالیت این سازمان اراده کرد.

وی گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی از اقدامات کولیوند رییس سازمان امداد و نجات در ایام نوروز تشکر و قدردانی کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آمار بالای حوادث و سوانح طبیعی در کشور گفت: ایران کشوری است که بر روی کمربند شمالی زلزله قرار گرفته و ریسک و نوع خطر در آن بالاست از این رو می طلبد که تمامی دستگاه های امدادی در حال آماده باش باشند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تهران را با توجه به تراکم جمعیتی و وجود سازمان های دولتی و حاکمیتی در آن از نظر وقوع بحران بسیار با اهمیت توصیف کرده و گفت: تمرکز جمعیت و مراکز سیاسی، اداری در تهران مستلزم این موضوع است که توجه ویژه به حفظ امیت جانی شهروندان تهرانی اندیشیده شده و در سطح کشور نیز تمهیدات لازم برای مقابله با بحران در دستور کار قرار گیرد.

سیام**9121 ** 1418
کد N221574

وبگردی