آفتاب
مدیرکل زندان‎های لرستان خبر داد

کاهش آسیب‎های اجتماعی زندانیان

کاهش آسیب‎های اجتماعی زندانیان

مدیرکل زندان‎های لرستان گفت: فعالیت‌‎های زندان‎های استان در سال گذشته موجب ایجاد نظم، امنیت و کاهش آسیب‎های اجتماعی زندانیان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمدعلی محمدی بیان کرد: مسائل و مشکلات مدیریت در زندان‎ها به طور طبیعی از پیچیدگی‎های خاصی برخوردار بوده که شاید بتوان گفت وجه تمایز وظایف این دستگاه با سایر دستگاه‎های اجرایی است و پیچیده بودن رفتارهای زندانیان با توجه به اینکه به نوعی از اقشار مطرود جامعه هستند باعث مضاعف شدن پیچیدگی‎های درون زندان‎ها می‎شود.

وی افزود: با چنین اوصافی نباید انتظار داشت مجموعه فعالیت‎های زندان‎ها با سایر ادارات یکسان در نظر گرفته شود، بلکه باید به زندان‎ها به صورت ویژه نگریسته شود.

محمدی اضافه کرد: در سال گذشته مجموعه فعالیت‌‎های زندان‎های استان در راستای تاکیدات ریاست سازمان و اهداف و برنامه‎های سازمانی انجام گرفت که خوشبختانه موجب ایجاد زمینه نظم، امنیت و کاهش آسیب‎های اجتماعی زندانیان شده است.

مدیرکل زندان‎های لرستان با اشاره به نا‎مگذاری امسال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " از سوی مقام معظم رهبری، گفت: با عنایت به این شعار مهم که قاعدتاً تمام فعالیت‎ها نیز در این راستا تنظیم می‎شود، تمامی تلاش مسئولان اداره کل و زندان‎ها تحقق فرمایش گوهربار حضرت امام«ره» و اجرای منویات و نظرات رهبری معظم انقلاب در تبدیل زندان‎ها به دانشگاه است و اصول اسلامی در جهت تربیت انسان‎ها را سرلوحه وظایف خود قرار می‎دهند تا زندان‎ها به دیدگاهی پژوهشی و تربیتی برای خطا رفتگان و بزه‎دیدگان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی سعی بر آن است که زندان‎ها به یک محیط آموزشی تبدیل و در حوزه اقتصاد نیز صرفه‎جویی و پتانسیل لازم را در برخی الگوهای مهم مثل بنیاد تعاون که زمینه اشتغال مولد و غیرمولد را برای کسب درآمد زندانیان فراهم می‎کند قرار دهیم.

محمدی اظهار کرد: خوشبختانه تغییرات خوبی در همه حوزه‎های زندانبانی به ویژه با محوریت قرآن و نماز در سطح زندان‎های استان ایجاد شده است و بخش عمده این تغییرات با عنایت به رهنمودهای ریاست سازمان کاربردی بوده و در بحث مسائل آموزشی نیز در سه بخش کلاسیک، عقیدتی و فنی‎وحرفه‎ای دوره‎های آموزشی در سطوح مختلف در حال برگزاری است که ضمن استقبال مددجویان، بازتاب آن را در تقلیل بازگشت مجدد مددجویان به زندان را می‎توان یافت.

این مقام قضایی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی ریشه در مواد مخدر و اعتیاد به آن دارد و بسیاری از هم پاشیدگی‎های خانواده در اثر این پدیده شوم و خانمان برانداز است تلاش بر آن شده تا ضمن درمان زندانیان معتاد و آلوده به موادمخدر با روش‎ درمان‎های نگهدارنده و اقامتی و روان درمانی، با ورود مددکاران اجتماعی و استفاده از ظرفیت‎های مددکاری و فرهنگی و تربیتی در جهت کاهش اختلافات خانوادگی و برگشت به زندگی مجدد و بهره گیری از حمایت‎های بعد از آزادی توسط واحدهای حمایتی اداره کل «انجمن حمایت زندانیان و مرکز مراقبت بعد از خروج» اقدامات مؤثری در زندان‎های استان صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N221546

وبگردی