آفتاب

ابراز نگرانی دبیرکل ناتو نسبت به اقدامات شبه نظامیان در شرق اوکراین

ابراز نگرانی دبیرکل ناتو نسبت به اقدامات شبه نظامیان در شرق اوکراین

تهران-ایرنا- دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه در مورد فعالیت افراد مسلح حامی روسیه در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که هرگونه مداخله و تحرک نظامی بیشتر روسیه در اوکراین انزوای بین المللی مسکو را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو در حالی این اظهارات مطرح کرده است که دولت اوکراین نیروهای امنیتی اش را روز یکشنبه به شهر اسلاویانسک در شرق این کشور جایی که شبه نظامیان حامی روسیه کنترل آن را بدست گرفته اند، اعزام کرد.

بر اساس اعلام وزارت کشور اوکراین، در درگیری های گزارش شده در این شهر یک افسر امنیتی کشته و 5 تن دیگر نیز طی عملیاتی نظامی زخمی شده اند

راسموسن یادآورشد: به شدت نسبت به تشدید تنش ها در شرق اوکراین نگران هستیم. شاهد یک کمپینی هماهنگ از خشونت جدایی طلبان حامی روسیه با هدف بی ثبات کردن اوکراین هستیم.

این مقام ارشد ناتو مدعی شد که فعالیت این شبه نظامیان مسلح با سلاح های تخصصی روسیه و یونیفرم های یکسان که پیشتر توسط نیروهای روس در زمان تصرف کریمه پوشیده می شد، یک رویداد جدی است.

راسموسن از روسیه خواست در جهت کاهش تنش ها و بحران اوکراین گام بردارد و شمار زیاد نیروهایش از جمله نیروهای ویژه خود را از سراسر مرزهای اوکراین خارج کند.

دبیرکل ناتو افزود: هرگونه مداخله و تحرکات نظامی بیشتر روسیه به هر بهانه ای فقط منجر به افزایش انزوای بین المللی مسکو خواهد شد.

رسانه های محلی اوکراین همچنین گزارش دادند که جدایی طلبان روز یکشنبه کنترل دفتر شهردار در منطقه ماریوپول در شرق اوکراین را به دست گرفتند. براساس گزارش ها، این معترضان به دنبال یک تظاهرات با شرکت حدود یک هزار تن که حامی خودمختاری و جدایی از اوکراین بودند، وارد ساختمان شهرداری شدند. پلیس برای متوقف کردن آنها اقدامی نکرد.

وزیر کشور اوکراین پیشتر در پیامی از آغاز عملیات ˈ ضد تروریستیˈ در شهر شرقی اسلاویانسک اوکراین خبر داده بود.

ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور اوکراین اعلام کرد:ˈعملیات ضد تروریستیˈ علیه افراد مسلحی که پایگاه پلیس و سرویس های امنیتی را در اسلاویانسک اشغال کرده اند، آغاز شده است.

وی بدون اشاره به جزییات این عملیات گفت: همه نیروهای نظامی کشور در این عملیات مشارکت دارند.

مترجمام**9234**1010
کد N221523

وبگردی