آفتاب
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان:

غرب با لغو تحریمهای دارویی حسن نیت خود را نشان دهد

غرب با لغو تحریمهای دارویی حسن نیت خود را نشان دهد

تهران-ایرنا- رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان گفت:تحریم دارو و هر آن چیزی که مردم را تحت فشار قرار دهد ناعادلانه و ظلم در حق ملتهاست و کشورهای غربی باید هر چه زودتر با لغو تحریم ها علیه مردم ایران حسن نیت خود را نشان دهند.

به گزارش ایرنا از اداره روابط پارلمانی و گروههای دوستی مجلس شورای اسلامی،ˈجواد هرویˈ در دیدار ˈرولف موتسه نیشˈ رییس گروه دوستی پارلمانی آلمان که عصر روز شنبه برگزار شد با اشاره به پیشینه تاریخی تعاملات ایران و آلمان اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی تعاملات فیمابین مرم ایران نگاه مثبتی به کشور آلمان دارند و در همین راستا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی به ویژه با پارلمان المان تاکید دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های علمی و آموزشی مناسبی در دو کشور وجود دارد گفت: تبادل استاد و دانشجو و توسعه مبادلات علمی میان دانشگاه ها و مراکز علمی ایران آلمان می تواند به تقویت مراودات فرهنگی فیمابین کمک کند.

همچنین در این دیدار رولف موتسه نیش رییس گروه دوستی پارلمانی آلمان و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علاقه مندی دو کشور برای افزایش سطح مناسبات دو کشور گفت: مجالس آلمان و ایران می تواننند به دولتها در توسعه مناسبات سیاسی اقتصادی و فرهنگی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه دوستی با ایران در پارلمان آلمان در راستای توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف بالاخص روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی می باشد.

نایب رییس فراکسیون سوسیال دموکرات های پارلمان آلمان با اشاره به تاریخ روابط دو کشور براستفاده از ظرفیت های فرهنگی ،آموزشی دو طرف تاکید کرد.

سیام(1)**2021** 1418
کد N221499

وبگردی