آفتاب

احزاب اسلامی الجزایر انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کردند

احزاب اسلامی الجزایر انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کردند

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه در گزارشی در مورد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد : احزاب اسلامی برای نخستین بار از صحنه انتخابات غایب می شوند و نامزدی برای این انتخابات معرفی نمی کنند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ،احزاب اسلامی الجزایر تصمیم به تحریم انتخابات ریاست جمهوری گرفته اند و گروه هایی مانند جنبش ˈ مجتمع السلمˈ ، جنبشˈ النهضةˈ ، جنبش ˈ الاصلاح ˈ و ˈجبهة العدالة والتنمیةˈ در این انتخابات شرکت نمی کنند .

ازسوی دیگر حزب لائیک ˈ التجمع من اجل الثقافة والدیموقراطیةˈ نیز این انتخابات را تحریم کرده است .

این گروه ها دلیل تحریم این انتخابات را نابرابری شرایط و امکانات و زمینه سازی های انجام شده برای پیروزی عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهروی کنونی این کشور اعلام کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در داخل این کشور در 17 اوریل ( 28 فروردین) برگزار می شود و شش نامزد در این انتخابات با هم به رقابت می پردازند اما رای گیری از الجزایری های خارج نشین از روز گذشته آغاز شده است .

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر با شرکت 6 داوطلب از جمله عبدالعزیز بوتفلیقه برای چهارمین دوره و یک زن پنجشنبه آینده برگزار می شود.

گزارش های منتشر شده از احتمال زیاد پیروزی عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری کنونی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

بوتفلیقه 77 ساله به عنوان یکی از کهنه سربازان جنگ علیه استعمار فرانسه و تلاش برای استقلال الجزایر، در سال 1999 میلادی به قدرت رسید و از آن زمان تا کنون قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد .

خاورم **2041**1586
کد N221382

وبگردی