آفتاب
انتقاد تند میلی‎باند از رژیم صهیونیستی/

ادامه شهرک سازی تهدیدی کشنده برای صلح خاورمیانه است

ادامه شهرک سازی تهدیدی کشنده برای صلح خاورمیانه است

رئیس حزب کارگر انگلیس در سفر به سرزمینهای اشغالی در انتقادی تند از حاکمان این رژیم توسعه شهرک های صهیونیستی را تهدیدی کشنده علیه تمام آرزوهای موجود برای صلح خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساندی تلگراف، "اد میلی باند" در اظهاراتی اعلام کرد که توسعه شهرکهای یهودی امکان پایان مناقشات اسرائیل و فلسطینیان را از میان برده و رسیدن به راه حل دو دولت در خاورمیانه را با مشکل مواجه می کند.

میلی باند افزود : من طرفدار طرح سرزمینی برای مردم یهود هستم اما با این وجود از اقدامات و سیاستهای کابینه اسرائیل حمایت نمی کنم.

رئیس حزب کاگر انگلیس در ادامه با نادرست و غیر قانونی خواندن سیاستهای رژیم صهیونیستی به ویژه درباره شهرک سازی ها گفت : آنچه من در اردوگاه خان الاحمر در کرانه باختری دیدم نشان می دهد که توسعه شهرکهای اسرائیلی در کرانه باختری و مناطق فلسطینی نه تنها اشتباه و غیر قانونی هستند بلکه موجب از میان رفتن شانس موفقیت صلح خاورمیانه و همچنین امکان تشکیل دو کشور مستقل در خاورمیانه می شوند.

میلی باند در ادامه گفت : ما می خواهیم یک کشور دموکراتیک فلسطینی داشته باشیم اما در عوض شاهد افزایش شهرکهای یهودی هستیم که این کار را برای ما مشکل می کند.

به نوشته ساندی تلگراف، اد میلی باند که به همراه همسر خود "جاستین" به کرانه باختری سفر کرده بود در بازدید از اردوگاه خان الاحمر با کودکان فلسطینی به بازی فوتبال پرداخت.

میلی باند برای انجام سفری سه روزه به سرزمینهای اشغالی رفته و قرار است امرز یکشنبه بعد از دیدار با "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به سفر خود پایان بدهد.

 

کد N221372

وبگردی