آفتاب

همایش وحدت اسلامی با حضور هیاتی از ایران در پاکستان برگزار می شود

همایش وحدت اسلامی با حضور هیاتی از ایران در پاکستان برگزار می شود

اسلام آباد - ایرنا - همایش ˈوحدت اسلامیˈ با حضور شخصیت های برجسته از کشورهای جهان اسلام از جمله هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در این همایش که روز سه شنبه هفته جاری از سوی ˈشورای همبستگی ملیˈ پاکستان (NSC) در هتل ˈماریوتˈ اسلام آباد برگزار می شود، هیاتی از مسوولان ایرانی از جمله دبیر و رییس روابط امور بین الملل ˈ کنگره خطر جریان های تکفیری در اسلام ˈ به دعوت مسوولان شورای همبستگی ملی پاکستان شرکت می کنند.

بر اساس اعلام شورای همبستگی ملی پاکستان، علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، هیات ها و شخصیت هایی نیز از فلسطین، افغانستان، شخصیت های مهم سیاسی و مذهبی پاکستان، رهبران فرق مذهبی از جمله روسای احزاب شیعی این کشور نیز در این همایش اسلامی شرکت می کنند.

همایش وحدت امت اسلامی قرار است در قالب در سه نشست تخصصی برگزار شود و شرکت کنندگان درباره موضوع های مهم جهان اسلام از جمله مساله فلسطین، کشمیر، میانمار، سوریه و مصر بحث و تبادل نظر می کنند.

میان محمد اسلم مسوول برنامه ریزی شورای همبستگی ملی پاکستان تاکید کرد: امروز اتحاد و یکپارچگی میان امت اسلامی به امر بسیار ضروری تبدیل شده و در این خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این هدف مهم تلقی می شود.

به گفته سید ثاقب اکبر معاون دبیر کل شورای همبستگی ملی پاکستان، در قطعنامه پایانی این همایش، ترویج هماهنگی میان فرق مذهبی در پاکستان نیز مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

آساق**ا.ر**1095**1723 **1010
کد N221164

وبگردی