آفتاب

استفاده از کارمندان خدمات درمانی انگلیس در طرح‌های ضدترور

استفاده از کارمندان خدمات درمانی انگلیس در طرح‌های ضدترور

کارمندان خدمات بهداشتی و درمانی انگلیس علاوه بر مراقبت از بیمارانشان، وظیفه شناسایی تروریست‌های احتمالی را نیز بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، پس از بمب‌گذاری‌های ژوئیه 2005 در لندن در راستای طرح پریونت (جلوگیری) که بخشی از راهبرد مبارزه با تروریسم دولت انگلیس بود، این وظیفه بر عهده کارمندان خدمات بهداشت و درمان ملی این کشور قرار گرفته است.

در همین راستا، از سال گذشته میلادی کارمندان این بخش دولتی باید آموزش‌هایی برای شناسایی تروریست‌های احتمالی بین بیماران، ملاقات‌کنندگان و همکاران خود ببینند.

شبکه الجزیرة علاوه بر این اعلام کرد که چنین طرحی برای معلم‌ها، آتش‌نشان‌ها و دیگر کارمندان دولتی نیز پیشنهاد شده است اما اطلاعاتی در این زمینه در دست نیست.

در اسنادی که شبکه الجزیرة در این خصوص به دست آورده است، کارمندان خدمات بهداشت و درمان انگلیس باید لیستی از دیدگاه‌های سیاسی بیماران خود همچون "رد سیاست خارجی انگلیس"، "عدم اعتماد به رسانه‌های غربی"، "تفکری بر این مبنا که سیاست دولت انگلیس تبعیض‌آمیز است" نیز اطلاعاتی به دست آورده و در صورت نیاز گزارش دهند.

در همین راستا، یک پرستار که خواست نامی از او برده نشود، گفت که به آنها گفته شده است که اصلی‌ترین تهدید تروریستی علیه انگلیس از گروه‌های اسلامی نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی تروریست‌های احتمالی جزئی از وظیفه او به عنوان یک کارمند خدمات درمانی نیست، گفت که پلیس باید این وظیفه را به انجام برساند.

بخش عمده‌ای از تلاش‌ها در راستای اجرای طرح پریونت بر جامعه مسلمانان انگلیس متمرکز شده است که این امر انتقاد آنها را در پی داشته است. جامعه مسلمانان انگلیس که در این کشور یک اقلیت محسوب می‌شوند، معتقدند که چنین برخوردی در قبال آنها نامناسب بوده و اینکه هدف قرار گرفتن آنها غیر منصفانه است.

انتهای پیام

کد N221028

وبگردی