آفتاب

تاکید یک استاد حوزه بر احیای ارزش‌هایی چون حیا، اخلاق، وفاداری و ...

تاکید یک استاد حوزه بر احیای ارزش‌هایی چون حیا، اخلاق، وفاداری و ...

مدیر حوزه علمیه فومن گفت: متاسفانه دشمن می خواهد زنان و مادران جامعه را از آن تعریفی که دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از مسئولیتشان ارائه فرموده، دور کند.

مدیر حوزه علمیه فومن گفت: متاسفانه دشمن می خواهد زنان و مادران جامعه را از آن تعریفی که دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از مسئولیتشان ارائه فرموده، دور کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قربانی‌حق در ویژه برنامه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، نعمت های الهی را غیرقابل شمارش خواند و اظهار کرد: مردم نعمت های خداوند را محدود به مادیات می دانند، در حالی که خداوند نعمت‌های بسیار بزرگی به ما داده و ما از آنها غافل هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند در روز قیامت از نعمات سوال می کند، افزود: آن نعمتی که روز قیامت از آن می پرسند، نعمت ولایت اهل بیت(ع) است و خداوند هرگز از نعمت های مادی که به همه موجودات و حتی کفار بخشیده، سوال نمی کند؛ در واقع آن نعمتی که انسان را به مقصود حقیقی یعنی معرفت و خودشناسی برساند در پیشگاه الهی ارزشمند خواهد بود.

این کارشناس دینی در ادامه به مسئله فرهنگ اشاره و اضافه کرد: اظهار نگرانی مقام معظم رهبری از اوضاع فرهنگی مملکت معنادار است و برد جهانی دارد، لذا ایشان سال 93 را سال جهاد فرهنگی نامگذاری کردند، زیرا دشمن سلاح را از رو بسته و رسما هدفش را اعلام می کند؛ در طول تاریخ اسلام در هر میدانی که دشمن توانسته بر مسلمین پیروز شود، از طریق ترویج فساد و بی بندوباری و در نهایت بی هویتی بوده و امروز نیز همین روش را پیش گرفته است.

قربانی حق با تاکید بر کار جهادی در عرصه فرهنگی، گفت: در 8 سال دفاع مقدس یک تنه مقابل همه دنیا ایستاده بودیم و کشورهای عربی از یک سو با حمایت های مالی و غربی ها از سوی دیگر با کمک های تسلیحاتی برابر ما قرار داشتند، اما جوانان این مرز و بوم دست خالی با معجزه ایمان و اخلاص آنها را به عقب راندند و شکست دادند.

وی با بیان اینکه مذهب شیعه دارای ظرفیت عظیم فرهنگی است، ادامه داد: ما می توانیم از نور وجود اهل بیت(ع) و شخصیت های مقدس بخش مهمی از نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم؛ در واقع باید با بررسی و برنامه ریزی دقیق، دامنه کارهای فرهنگی مان را گسترش دهیم و راهکارهای حل معضلات فرهنگی را پیدا و احساس خطر کنیم و این را وظیفه خود بدانیم، زیرا جبهه مقابل ما با جدیت عمل می کند.

مدیر حوزه علمیه فومن درخصوص شخصیت والای حضرت ام البنین(س)، بیان کرد: امام علی(ع) بعد از شهادت حضرت زهرا(س) با حضرت ام البنین(س) ازدواج کرد؛ حضرت ام البنین(س) زنی از نسل شجاعان و قهرمانان و دارای صفات برجسته و عالی بود؛ ایشان چهار پسر داشت که همه در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند و حضرت عباس در راس آنان بود، اما حضرت نسبت به فرزندان حضرت زهرا(س) ادب خاصی را رعایت می کرد و حتی اسم خود را که «فاطمه» بود، تغییر داد؛ لذا این بانوی گرامی مورد احترام ویژه اهل بیت(ع) است؛ در وصف مقام حضرت ام البنین(س) همین بس که حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا به پیشگاه ایشان رفت و عرض تسلیت کرد.

قربانی حق متذکر شد: امروز علم به این حقیقت رسیده که مادر نقش موثری در شخصیت و تربیت فرزند ایفا می کند؛ متاسفانه دشمن می خواهد زنان و مادران جامعه را از آن تعریفی که دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از مسئولیتشان ارائه فرموده، دور کند.

وی برپایی برخی مجالس عروسی را دهن کجی به همه ارزش ها خواند و گفت:  ازدواج پایه یک عمر زندگی است و لذا هرچقدر پاک تر و با رعایت تقوا همراه باشد، زندگی مطلوب تری را موجب خواهد شد، اما اگر قرار باشد بی اخلاقی، بی بندوباری، بی عفتی و هرزگی در مراسم ازدواج صورت گیرد، نباید انتظار داشتن اولاد صالح را داشت؛ لذا نیازمند تصمیمات مقتضی در حوزه فرهنگ هستیم.

مدیر حوزه علمیه فومن تصریح کرد: دشمن برای ما برنامه ریزی کرده و با انواع و اقسام روش های شیطانی، کودکانه، غیر منطقی و غیر عقلانی زنان و دختران و فرزندان جامعه ما را منحرف و آنان را سرگرم ظواهر فریبنده می کند، به گونه ای که عفت و پاکدامنی مورد تمسخر قرار می گیرد و بی بندوباری افتخار محسوب می شود.

قربانی حق با بیان اینکه حضرت ام البنین در درجه اول یک مادر و یک همسر مطیع بود، خاطرنشان کرد: غرب به خیال باطل و دروغین خودش می خواهد حقوق زنان را استیفا کند، در حالی که پوشاندن لباس جنگ به تن زنان، خلاف خلقت زن و و نظام هستی است؛ لذا باید به اسلام پناه ببریم و ارزش هایی مانند حیا، عفت، اخلاق، وفاداری و... را احیا کنیم و فریفته دلسوزی های ظاهری غرب نشویم.

انتهای پیام

کد N221017

وبگردی