آفتاب

دولت پاکستان به دنبال تصویب قوانین جدید برای ممانعت از خروج مشرف از کشور است

دولت پاکستان به دنبال تصویب قوانین جدید برای ممانعت از خروج مشرف از کشور است

برخی منابع خبری در پاکستان اعلام کرده‌اند، دولت این کشور بر سر محاکمه پرویز مشرف با مقامات ارتش اختلاف داشته و قصد دارد با تصویب قوانینی جلوی سفر مشرف به خارج از کشور را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، دولت پاکستان تلاش می‌کند محاکمه پرویز مشرف به نتیجه منطقی خود برسد اما ارتش این کشور نمی تواند تحقیر فرمانده سابق خود را بپذیرد.

وزارت کشور پاکستان اخیرا درخواست پرویز مشرف، رئیس‌جمهور سابق پاکستان که در حال حاضر به اتهام خیانت به کشور در حال طی فرآیند محاکمه است برای رفتن به خارج از پاکستان به منظور معالجه خود و رسیدگی به مادر بیمارش را رد کرد.

انتظار می رود وی نزد دادگاه های عالی برود تا این تصمیم را به چالش بکشد. با این وجود حتی اگر درخواست وی توسط دادگاه پذیرفته شود دولت این کشور عزم خود را جزم کرده تا اجازه ندهد مشرف از کشور خارج شود.

به گفته منابع مطلع، دولت پاکستان به دنبال آن است تا با تصویب برخی قوانین ویژه جلوی سفر مشرف به خارج از کشور را بگیرد. بر اساس این قوانین کسانی که متهم به خیانت به کشور شوند، حق ندارند تحت هیچ شرایط و بهانه ای خاک پاکستان را ترک کنند.

اخیرا ادعا شد که پرویز مشرف هنگامی که به دادگاه آمده نامه ای همراه داشته که در آن دولت پاکستان به رهبران ارتش این کشور تضمین داده که مشرف پس از دریافت کیفرخواست اجازه ترک پاکستان را خواهد یافت.

با این وجود دولت پاکستان پس از پایان رویه از سوی هیات قضات از عمل به وعده خود سر باز زده است.

یک وزیر فدرال پاکستان چند روز پیش گفت: شایعات درباره اختلافات ارتش و دولت پاکستان بر سر پرونده مشرف توسط عناصری منتشر شده که در زمان دیکتاتوری ترقی کردند و این کارها توطئه ای برای بی ثبات کردن کشور هستند.

انتهای پیام

کد N220995

وبگردی