آفتاب

مصباح یزدی: فیلتر کردن به جایی نمی‌رسد

مصباح یزدی: فیلتر کردن به جایی نمی‌رسد

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با خانواده شهید علی خلیلی طلبه ناهی از منکر و جمعی از جانبازان امر به معروف و نهی از منکر، گفت: سنت الهی در این عالم بر این است که زمینه امتحان برای افراد فراهم شود و صدها آیه و حدیث بر این نکته دلالت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: خدا برای نظم جامعه نیاز به حاکم و ولی فقیه و امثالهم ندارد بلکه خدا خواسته است مردم خودشان جامعه را اصلاح کنند.

مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گمان نکنیم که امام و رهبری در کاری کوتاهی می‌کنند بلکه امکانات و تاثیر کلام و قدرت عمل ایشان محدود است و هم‌اکنون می‌بینید که ایشان با یک تدبیر پیامبرگونه‌ای جامعه را هدایت می‌کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار کرد: در همه زمینه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که نمونه آنها مسائل اقتصادی است و مشکلاتی که وجود دارد به هیئت حاکمه و فامیل‌ها و دوستان آنها بستگی دارد. مسائلی مانند مذاکرات هسته‌ای نیز که امروز مشاهده می‌کنید، به این مسائل بستگی دارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: من اعتراف می‌کنم که حوزه و روحانیت هم کمبودهایی دارد که نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم و اگر تقصیر نباشد، قصورهایی است که نمی‌توانیم از آنها دفاع کنیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: وظیفه مسئولان این است که در حد توان خود، از احیای ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و در هر کس شک داشته باشیم، از وجود رهبر معظم انقلاب شک نداریم که ایشان یک لحظه هم از خدمت به مردم و اسلام فروگذار نمی‌کنند اما زور ایشان به همه چیز نمی‌رسد و زمان امیر المومنین (ع) که بهترین عالم بود نیز توان آن حضرت نمی‌رسید.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولین، قبل مسئول شدن، آدم‌هایی خوب و اهل خیر هستند اما وقتی مسئول می‌شوند، یادشان می‌رود و باید افراد را از نظر ایمان ایشان در نظر گرفت. یکی از دلایل این است که وقتی مسئولیتی را قبول می‌کنند، با انبوهی از مشکلات روبه‌رو می‌شوند و گیج می‌شوند و نمی‌دانند که چه کار کنند و تا حدودی شاید برخی از اینها معذرو باشند چون توانشان نمی‌رسد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار کرد: مشکلات یا ناشی از جهل است یا از روی هواپرستی، یا درست نمی‌دانند یا دلشان نمی‌خواهد و بعد از گذشت 35 سال، برخی از مسائل حکومت اسلامی، برای افراد سطح بالای مملکت مشخص نیست و این چیزی است که برای یک کارگر عادی روشن است.

این استاد حوزه تصریح کرد: در جهان امروز دو قطب کاملا مخالف وجود دارند که با هم اختلاف مستقیم دارند و همه مسائل عالم بر این قضیه دلالت می‌کند. من خودم در آمریکا بودم و در شب استقلال آمریکا، کارهایی که باید در خانه انجام دهند، در خیابان انجام می‌دادند و حتی مشروبات را خیر می‌کردند و برای هیچ کاری مانعی نبود و مزاحمشان نمی‌شدند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: جامعه مدنی و حقوق بشر و مشابهات آن، یعنی خودپرستی و دیگر چیزها مانند انرژی هسته‌ای بهانه است و می‌گویند این فرهنگ خودپرستی باید حاکم شود تا ما به هر چه دلمان می‌خواهد برسیم و تنها چیزی که مانع این مطلب است، دین است.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز دشمن با ماهواره‌ها و اینترنت و امثالهم در حال فعالیت است و هر چه هم فیلتر کنند و مقابله کنند به جایی نمی‌رسد. باید با کار ایجابی در مقابل اینها عمل کرد.

انتهای پیام

کد N220976

وبگردی