آفتاب

تحقیق در مورد اشتباهات اولیه جستجوی پرواز ام.اچ 370 آغاز شد

تحقیق در مورد اشتباهات اولیه جستجوی پرواز ام.اچ 370 آغاز شد

کوالالامپور – ایرنا – دولت مالزی از مقامات حمل و نقل هوایی و ارتش این کشور برای روشن شدن عدم استفاده از فرصت های اولیه به منظور شناسایی مسیر هواپیمای بویینگ 777 که 17 اسفندماه گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدیدشد، تحقیق می کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ˈمالیزیا اینسایدرˈ روز یکشنبه اعلام کرد تحقیقات در این زمینه پس از آن ضروری شد که یک هفته جستجوی بیهوده در منطقه ای انجام شد که پرواز ام.اچ 370 در آنجا نبوده است.

مقامات هوایی شهری و ارتش مالزی یکدیگر را در مورد اینکه چه کسی با اشتباهات اولیه باعث شد این جستجوی بیهوده انجام شود، متهم کرده اند.

یکی از مقامات ارشد مالزی اعلام کرد از آنجایی که اقدامات اولیه توسط دولت و ارتش انجام شده است نمی توان به جزئیات آن اشاره کرد.

احمد جوهری یحیی مدیر عامل خطوط هوایی مالزی نیز هفته گذشته بدون اشاره به جزئیات خاصی اعلام کرد تحقیقات داخلی در حال انجام است.

اینکه کدام نهاد و یا سازمان مالزیایی مسئول آغاز تحقیق برای یافتن این پرواز بوده سئوالی است که همچنان در مورد آن ابهام وجود دارد.

ائتلاف مخالفان دولت مالزی خواستار تحقیق در مورد این موضوع هستند که ساعت اولیه پس از پرواز تحقیق ها چگونه انجام شده است، اما دولت انجام هرگونه تحقیقی را مشروط بر پیداشدن جعبه سیاه پرواز ام.اچ370 می داند.

مصاحبه مقامات مالزیای نشان می دهد که در ابتدا تصور می شد که این پرواز به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به یکی از فرودگاه های این کشور شده است.

این فرضیه به رغم اینکه هیچ گونه ارتباطی با اتاق پرواز برای نقص فنی هواپیما صورت نگرفته بود همچنان فرضیه نقص فنی را رد نکرده بود.

مقامات مالزیایی به دلیل حساس بودن موضوع حاضر به معرفی نام خود نشده اند.

پس از خبر ناپدیدشدن هواپیمای بوئینگ 777 از صفحه رادارها، مقامات رسمی سازمان حمل و نقل هوایی مالزی که کنترل هوایی این کشور را بر عهده دارد ، وزارت دفاع و نیروی هوایی خواستار ارائه دستوراتی از دفتر نخست مالزی شده اند که جوابی دریافت نکردند.

یکی از مقامات ارشد ارتش مالزی اعلام کرد که مرکز کنترل ترافیک هوایی حدود ساعت دو شب ناپدیدشدن هواپیما را گزارش کرد که زمان استاندارد انجام اقدامات اولیه طی 15 دقیقه است، هر چند که یک مقام دیگر بدون اشاره به مدت خاصی اعلام کرد که اقدامات اولیه به آهستگی انجام شد.

جت های ساخت روسیه و آمریکا نیز که در پایگاه نیروی هوایی ایالت پینانگ و ساحل شرقی ایالت کوانتان واقع شده اند از آنجایی که موضوع هنوز حساس نشده بود برای عملیات جستجوی اولیه اعزام نشده بودند.

مقامات ارتش مالزی دلیل دیگر انجام ندادن اقدام فوری را احتمال بازگشت هوایپما به دلیل نقص فنی عنوان کرده اند.

این مقامات دلیل دیگر تاخیر در انجام اقدامات اولیه را چرخه اداری طولانی موجود و همچنین ترس از دست دادن شغل مقامات ارتشی و حمل و نقل هوایی این کشور عنوان کرده اند.

آساق**د.م **1611
کد N220951

وبگردی