آفتاب
نماینده مردم تفرش و ‌آشتیان:

دستاوردهای هسته‌ای تطعیلی‌بردار نیست

دستاوردهای هسته‌ای تطعیلی‌بردار نیست

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستاوردهای هسته‌ای تعطیلی‌بردار نیست و اگر حرکت علمی در فناوری هسته‌ای با قدرت و جدیت ادامه یابد طیف متنوعی از فناوری به وجود خواهد آمد و مطمئنا از انرژی هسته‌ای در تامین انرژی مورد نیاز کشور و رفع نیازهای متعدد دیگر استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس صلاحی طی نطق میان دستور در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لازم است فرزندان ملت در گروه مذاکره‌کننده هوشیار باشند که واسطه تامین هزینه‌های بیهوده به رهبری نظام و ملت نباشند؛ سیاست خارجی بدون حمایت مردم و رهبری به نتیجه نمی‌رسد و دشمن بعد از انرژی هسته‌ای اراده‌اش را در سیستم دفاعی و موشکی ما می‌خواهد تحمیل کند.

وی افزود: به وضوح دخالت آشکار اروپا و آمریکا در بیانیه‌هایشان را ملاحظه می‌کنیم که نمونه آن قطعنامه پارلمان اروپاست. پارلمان اروپا یک نهاد رسمی، اجرایی، اثرگذار و دارای قدرت اجرایی نیست ولی باید برخورد متناسب با این دخالت‌ها صورت گیرد و مردم ما از ارزش‌ها، لیاقت و استقلال خود دفاع کنند.

نماینده مردم تفرش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سیاستهای کلی مقاومتی گفت: ابلاغ این سیاست‌ها از سوی رهبری متضمن رونق تولید‌، اشتغال، بهبود معیشت و عدالت در توزیع منابع است و مخاطبین آن همه مردم و مسوولین هستند؛ رهبر انقلاب رویکردهای حاکم بر این سیاست‌ها را جهادی، انعطاف‌پذیر،‌ فرصت‌ساز و مولد و درون‌زا دانستند.

صلاحی ضمن تشکر از مردم به جهت انصراف از دریافت یارانه خطاب به دولت اظهار کرد: به دولت متذکر می‌شوم افزایش 20 تا 30 درصد قیمتها شوک قیمتی را به مردم وارد می کند و بهتر است ابتدا رفتار مصرفی اصلاح شود؛ افزایش قیمت‌ها در زمان هدفمندی یارانه‌ها ممنوع گردد و نظارت مستقیم بر واحدهای صنفی توسط دولت اعمال گردد. دولت نیز بداند انتقاد از دولت به معنی تقابل نیست و نقد همراه با تقبیح و تضعیف نباید باشد و مسوولین نیز آستانه صبر خود را باید افزایش دهند و لازم است برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها دید فرهنگی داشته باشیم نه دید سیاسی و شخصی.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در حوزه نظارتی در مجلس شورای اسلامی 70 گروه تحقیق و تفحص ایجاد شده که ناشی از حساسیت نمایندگان و نیازهای جامعه است لذا لازم است دولت محترم نظارت بیشتری بر عملکرد معاونین پارلمانی داشته باشند چرا که متاسفانه در بعضی از موارد عدم تعامل با نمایندگان و عدم حضور معاونین پارلمانی را شاهد است. یکی دیگر از معضلات کنونی جامعه ما عملکرد نامناسب در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 است و آمار مربوطه نشان‌دهنده کاهش درآمد سالانه،‌ کاهش رشد اقتصادی،‌ تنزل فضای کسب و کار، کاهش سهم بخش تعاون در تولید ناخالص ملی و افزایش بیکاری است و مسوولین باید با آن توجه کنند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالبات بانکی به بالاتر از یکصدهزار میلیارد تومان رسیده است فساد و رانت از دغدغه‌های مردم شده است و لازم است در مواجه و مقابله با مفاسد اقتصادی اقدامات عملی جدی صورت بگیرد تا اعتماد امید در مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به ایام شهادت شهید مرتضی آوینی و صیاد شیرازی گفت: طبق فرموده شهید بزرگوار آوینی "پندار ما این است که ما مانده‌ایم وشهدا رفته‌اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهدا مانده‌اند لازم است ضمن گرامیداشت ایام شهادت این دو شهید و تبریک به مناسبت روز ملی انرژی هسته‌ای به روان پاک شهدا هسته ای نیز سلام و درود بفرستیم".

انتهای پیام

کد N220729

وبگردی