آفتاب

ابراز نگرانی مرکز مدافعان حقوق بشر از ابهام در وضعیت دانایی‌فر

ابراز نگرانی مرکز مدافعان حقوق بشر از ابهام در وضعیت دانایی‌فر

به دنبال ابهام در سرنوشت جمشید دانایی فر مرزبان گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، مرکز مدافعان حقوق بشر اقدام به انتشار بیانیه ای در این باره کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

و من قتل نفساً بغیر نفس أو فساد فی‌الأرض فکأنّما قتل الناس جمیعاً ( مائده / ۳۲)

سال ۱۳۹۳ برای ملت ایران با اخبار ضد و نقیض از وضعیت جمشید دانایی‌فر شهروند به گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل آغاز شد و به‌ دنبال خود موجی از ابراز احساسات اقشار مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را برانگیخت، اما متاسفانه پس از آزادی چهار گروگان همراه آقای دانایی‌فر، به نظر می‌رسد موضوع تعیین سرنوشت این شهروند ایرانی از سوی رسانه‌ها، نهادهای سیاسی و چهره‌های شاخص استان به فراموشی سپرده شده است.

لذا مرکز مدافعان حقوق بشر ایران به عنوان نهادی مستقل و غیردولتی، ضمن ابراز نگرانی از برخوردهای سیاسی و فرقه‌ای با مسئله گروگان‌های ایرانی، از عموم رسانه‌ها و ملت شریف ایران استمداد می‌طلبد تا روشن شدن سرنوشت جمشید دانایی‌فر به تلاش‌های مجدانه خود ادامه دهند.

همچنین از دولت محترم انتظار می‌رود که در راستای پاسداشت اصول پیشنهادی رئیس جمهور منتخب در منشور مدون حقوق شهروندی و به استناد بند ۱ از ماده یک فصل اول آن که تاکید دارد «کلیه اتباع ایران صرف نظر از جنسیت، قومیت، ثروت، طبقه اجتماعی، نژاد و یا امثال آن از حقوق شهروندی و تضمینات پیش بینی شده در قوانین و مقررات، برخوردار می باشند»، نسبت به پیگیری سرنوشت جمشید دانایی فر تا دستیابی به نتیجه مطلوب کوشا باشند.

مرکز مدافعان حقوق بشر ضمن تقدیر از تلاش چهره‌های مذهبی، ملی و محلی، یادآور می شود که پرونده گروگان های ایرانی زمانی پایان خواهد یافت که وضعیت هر ۵ شهروند ایرانی ربوده شده، مشخص شود.»

انتهای پیام

کد N220629

وبگردی