آفتاب

کمیسیون پزشکی کمیته المپیک تشکیل جلسه داد/ پورکاظمی: اتمام معاینات تا ماه آینده

کمیسیون پزشکی کمیته المپیک تشکیل جلسه داد/ پورکاظمی: اتمام معاینات تا ماه آینده

نخستین نشست کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک در سال جدید و به منظور بررسی سلامت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی با حضور رئیس و دبیر کل این کمیته برگزار شد. به گفته رئیس این کمیسیون و بر اساس محورهای مورد بحث در این نشست، تا یک ماه آینده باید مرحله نخست معاینات پزشکی ورزشکاران اعزامی به اینچئون تمام شود.

لطفعلی پورکاظمی، رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر سلامت کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و تاثیر آن بر نتایج به دست آمده، اظهارداشت: در اولین نشست سال 93 که در حضور کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی برگزار شد، بر لزوم توجه فدراسیون‌ها به معاینه پزشکی هر چه سریعتر ورزشکاران آنها جهت تشکیل پرونده سلامت تاکید شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که فدراسیون پزشکی ورزشی یک ماه پیش از پایان سال گذشته به تمام فدراسیون‌ها اعلام آمادگی رسمی کرد که در تمام بخش‌ها آماده پذیرش ورزشکاران برای معاینه تخصصی و فوق تخصصی آنهاست. اما تا امروز تنها 22 ورزشکار از رشته کبدی و 7 ورزشکار از رشته کشتی آزاد برای تشکیل پرونده سلامت به فدراسیون مراجعه کرده‌اند. البته قرار است چهارشنبه آینده هم معاینه پزشکی شمشیربازان با حضور آنها در محل فدراسیون انجام شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: با این حال در نشست کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک، رئیس و دبیر کل این کمیته بر لزوم اتمام هر چه سریعتر معاینات پزشکی ورزشکاران تاکید کردند. همچنین در این نشست آنها اشاره‌ای به نیازهای کاروان اعزامی در زمینه مشاوره‌های دوپینگ و مکمل‌های مجاز و غیرمجاز داشتند که در مقابل اقدامات صورت گرفته در این زمینه و همچنین برنامه‌های پیش رو به تفسیر توضیح داده شد.

پورکاظمی با تاکید دوباره بر اینکه باید معاینه تخصصی و فوق تخصصی ورزشکاران اعزامی به اینچئون در مرحله اول هر چه سریعتر تمام شود، گفت: باید حداکثر تا یک ماه آینده یعنی پایان اردیبهشت‌ماه، این کار انجام شود تا پس از آن بر اساس پرونده سلامت تشکیل شده برای ورزشکاران بتوانیم اقدامات درمانی لازم را در مورد ورزشکارانی که نیازمند آن هستند، آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک در پایان به مهر گفت: پیش‌بینی حداقل اعزام 400 ورزشکار به بازی‌های آسیایی و همچنین حضور ورزشکاران بانوان در 14 رشته این بازی‌ها شده است. بنابراین توصیه من به مسئولان فدراسیون‌ها بر اساس مدت زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی این است که هر چه زودتر ورزشکاران اصلی و ذخیره خود را در هر دو بخش مردان و زنان به ما معرفی کنند.

کد N220550

وبگردی