آفتاب
دبیر علمی جامعه جراحان:

زمان دستیابی مصدومان جاده ای به خدمات درمانی تخصصی یک تا 12 ساعت است

زمان دستیابی مصدومان جاده ای به خدمات درمانی تخصصی یک تا 12 ساعت است

تهران-ایرنا-دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: با توجه به نتایج پژوهش های جامعه جراحان ایران بین یک تا 12 ساعت زمان صرف می شود که مصدومان جاده ای به خدمات درمانی دسترسی پیدا کنند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از جامعه جراحان ایران، دکتر سیاوش صحت اظهار داشت: گسترش جاده های کشور و فاصله زیاد با مراکز بیمارستانی، عامل مهمی در طولانی شدن رسیدگی و درمان مصدومان سوانح رانندگی است.

وی گفت : سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران 20 تا 24 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار خواهد شد. در این کنگره موضوع ارتباط پزشکی از راه دور (تله مدیسین) و ارایه خدمات تخصصی و درمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

صحت ادامه داد: بررسی عوارض و پیامدهای درمان بیماری ها بر اساس پرونده و داده های سازمان پزشکی قانونی و بیمارستان ها، بخش دیگری از موضوعات کنگره امسال است.

وی خاطرنشان کرد : بر اساس آمار، سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان شایع ترین انواع سرطان در ایران است، در این کنگره جنبه های نوآورانه در تشخیص و درمان این بیماری ها مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: حدود 720 سخنران در مورد 18 رشته مختلف پزشکی و جراحی در این کنگره به ارایه مقاله می پردازند. همچنین کارگاه های سونوگرافی، آشنایی با کاربردهای اجرایی تله مدیسین و پزشکی مبتنی بر شواهد در طول پنج روز برگزاری کنگره برپا خواهد شد.

صحت افزود: برگزاری میزگردهای پرسش و پاسخ با حضور جراحان با سابقه به همراه کنفرانس هایی درمورد پیوند اعضا، پرستاری، بیهوشی، رادیولوژی، رادیوتراپی، تعرفه های درمانی، رابطه پزشکی و بیمار، سرانه درمان، نقش پزشکان در جامعه و دیه با محوریت آسیب شناسی بهداشت و درمان از دیگر موضوعات مورد بررسی در کنگره امسال است.

دبیر سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: طبق روال هر سال مراسم تجلیل از پیشکسوتان جراحی ایران و برترین شاخه های فعال در عرصه علمی و آموزشی به همراه معرفی فرآورده های پزشکی دارویی و جراحی با هدف شناخت فناوری های نوین و کاربردی برگزار خواهد شد.

علمی(1)1834**1581
کد N220518

وبگردی