آفتاب

عملیات نظامی در اسلاویانسک اوکراین آغاز شد

عملیات نظامی در اسلاویانسک اوکراین آغاز شد

تهران-ایرنا- وزیر کشور اوکراین طی پیامی در یک شبکه اجتماعی از آغاز عملیات ˈ ضد تروریستیˈ در شهر شرقی اسلاویانسک اوکراین خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از کی یف، ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور اوکراین اعلام کرد:ˈعملیات ضد تروریستیˈ علیه افراد مسلحی که پایگاه پلیس و سرویس های امنیتی را در اسلاویانسک اشغال کرده اند، آغاز شده است.

وی بدون اشاره به جزئیات این عملیات گفت: همه نیروهای نظامی کشور در این عملیات مشارکت دارند.

همچنین سایت خبری روسی ˈراشاتودیˈ نیز در خبری فوری از وقوع تیراندازی در شهر ˈ اسلاویانسکˈ Slavyansk در شرق اوکراین و همزمان با صدور فرمان سرکوب از سوی ˈکی یفˈ خبر داد.

آواکوف دیروز(شنبه) در شبکه اجتماعی خود از اشغال پایگاه پلیس در این شهر که در150 کیلومتری مرز روسیه قرار دارد، خبر داده بود.

وی در بیانیه دیگری با وعده واکنشˈبسیار شدیدˈ به اقدام فعالان طرفدار روسیه در اسلاویانسک، اعلام کرده بود : میان معترضان و تروریست ها تفاوت وجود دارد.

آرسن آواکوف خاطر نشان کرد: طرفداران مذاکره به گفت وگو فراخوانده می شوند اما آنها که سلاح به دست می گیرند، ساختمان ها را به آتش می کشند و به مردم و پلیس تیراندازی می کنند، تروریست هستند و با پاسخی مناسب مواجه خواهند شد.

ناآرامی ها و اشغال ساختمان های دولتی در شهرهای شرقی اوکراین از یکشنبه گذشته (17 فروردین) آغاز شد. این امر ˈالکساندر تورچینوفˈ نخست وزیر موقت این کشور را بر آن داشت تا از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد در مورد وضعیت این کشور، نشستی برای بررسی این بحران برگزار کند.

اروپام** 9053**1302**1485** 1064
کد N220504

وبگردی