آفتاب

فروزنده: مبلغ یارانه‌های نقدی می‌تواند در بخش سلامت هزینه شود

فروزنده: مبلغ یارانه‌های نقدی می‌تواند در بخش سلامت هزینه شود

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: هدفمندی یارانه‌ها یک حرکت ملی است و مربوط به این جریان و آن جریان نیست و منافعش برای ملت و کشور است.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "در بحث اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اساس کاری که دولت گذاشته، اعتماد به مردم است"، افزود: مردم ما فهیم و متشرع هستند و منافع ملی را تشخیص می‌دهند؛ بنابراین می‌توان به آنها این را گفت که اگر کسی از آنها نیاز به ثبت‌نام در بحث دریافت یارانه‌ها ندارد، این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت با این وجود می‌تواند منابع بیشتری بدست بیاورد و این منابع را در بخش‌های دیگری همچون سلامت مردم صرف کند و در راستای رفاه و امنیت مردم نیز اقدامات بیشتری را انجام دهد. به هر ترتیب دولت نماینده مردم است و به نمایندگی از مردم در بیت‌المال تصرف می‌کند. هرگونه صرفه‌جویی که انجام شود، به جیب خود ملت می‌رود و به امور عمومی و توسعه و رفاه و عدالت در جامعه کمک خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که "در صورت اعتماد مردم به دولت در این گام، دولت در گام‌های بعدی چطور عمل کند تا در مقاطع دیگری که به همکاری گسترده مردم نیاز است مردم سابقه خوبی از همکاری با دولت در ذهن خود داشته باشند؟" گفت: دولت ضمن اینکه باید اعتمادسازی کند، لازم است هزینه‌های اداری را کاهش دهد و کارآمدی سیستم را بالا ببرد و خدمت‌رسانی به مردم را شفاف و رانت‌خواری و فساد را کم کند.

وی با بیان اینکه "واقعیت این است که مردم خواستار این هستند که در نظام اداری تحول ایجاد شود و دولت هم باید نشان دهد که در خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند"، تصریح کرد: در حال حاضر مطالبه به‌حق مردم، توسعه دولت الکترونیک است چراکه اگر مردم بیش از پیش به صورت شفاف خدمات دریافت کنند در این صورت واسطه‌ها نیز حذف خواهد شد.

فروزنده در ادامه گفت: اولویت‌های کشور باید به درستی تشخیص داده شود و در این مسیر باید با هرگونه عوامل فساد به شدت برخورد شود و از هرگونه سر دادن شعار پرهیز شود؛ چراکه مردم باید چنین رویکردی را در رفتار و کردار مسئولان تشخیص دهند و ببینند. مردم اگر این رویکرد را ببینند اعتماد خواهند کرد چراکه هوشمندند و اگر بفهمند که مسئولی خالصانه زحمت می‌کشد و به دنبال فساد نیست و صادق است، به او اعتماد خواهند کرد.

وی، نقش رسانه‌ها در این مسیر را بااهمیت خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید برای مردم این موضوع را تبیین کنند که در صورت انصراف از یارانه‌ها چه اتفاقی می‌افتد. آنها باید به مسئولان کمک کنند و آیینه‌ای برای آنها باشند و فضایی بسازند که ارزش‌ها حاکم باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "باید ارزش‌ها در رسانه حاکم باشد و اخلاق حرف اول را بزند"، گفت: نباید اینطور باشد که وقتی یک دولت سر کار می‌آید رسانه‌ای با او همراه شود و وقتی دولت بعدی می‌آید با آن دولت همراه باشد، بلکه لازم است تا در رسانه‌ها بر اساس معیارها حرکت شود.

فروزنده در پایان تاکید کرد: باید بدانیم که بحث هدفمندی یارانه‌ها یک حرکت ملی است و فقط مربوط به این جریان و آن جریان نیست و اگر بتوانیم منابع کشور را به خوبی مدیریت کنیم هر جریان سیاسی که سر کار باشد منافع این مسیر برای ملت و کشور خواهد بود.

انتهای پیام

کد N220340

وبگردی