آفتاب

اعلام آمادگی وزارت کشور اوکراین برای مقابله با اقدامات معترضان

اعلام آمادگی وزارت کشور اوکراین برای مقابله با اقدامات معترضان

تهران – ایرنا- ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور اوکراین با محکوم کردن رویدادهای اخیر در شرق این کشور و توصیف آن به ˈتهاجم روسیهˈ از آمادگی پلیس و ارتش برای پاسخگویی به این اقدامات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آواکوف گفت: پلیس و ارتش اوکراین خود را برای پاسخگویی به حمله و اشغال ساختمان های دولتی در شرق اوکراین آماده می کنند.

وی افزود: مقامات اوکراین اقدامات اخیر را تهاجم خارجی روسیه تلقی کرده و یگان های وزارت کشور و دفاع، طرح پاسخگویی به این اقدامات را اجرا می کنند.

بر اساس این گزارش، جدایی طلبان اوکراینی طرفدار روسیه، روز جمعه با اشغال ساختمان های دولتی مهم، کنترل شهر ˈاسلاویانسکˈ در 150 کیلومتری مرز روسیه را در دست گرفتند. آن ها همچنین یک پایگاه پلیس در این شهر شرقی اوکراین را اشغال کردند.

آواکوف در بیانیه ای که در صفحه اجتماعی اینترنتی خود منتشر کرد با وعده واکنشی ˈبسیار شدیدˈ به اقدام فعالان طرفدار روسیه در اسلاویانسک، اعلام کرد: میان معترضان و تروریست ها تفاوت وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: طرفداران مذاکره به گفتگو فراخوانده می شوند اما آنها که سلاح به دست می گیرند، ساختمان ها را به آتش می کشند، به مردم و پلیس تیراندازی می کنند، تروریست هستند و با پاسخی مناسب مواجه خواهند شد.

به گفته آواکوف، افراد مسلح روز جمعه پایگاه پلیس دیگری را نیز در ˈکراماتورسکˈ در شرق اوکراین اشغال کردند.

ناآرامی ها در شرق اوکراین و اشغال ساختمان های دولتی در شهرهای شرقی که از یکشنبه گذشته (17 فروردین) آغاز شد، ˈالکساندر تورچینفˈ نخست وزیر موقت این کشور را بر آن داشت تا از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد در مورد وضعیت این کشور، نشست بحران برگزار کند.

این گزارش با اشاره به استعفای رییس پلیس دونتسک، افزود: اشغال ساختمان های دولتی در شهرهای دونتسک و لوهانسک که دو شهر بزرگ شرق اوکراین هستند، ادامه دارد.

رویترز اضافه کرد: ˈآندری دشچیتسیاˈ وزیر امور خارجه اوکراین دیروز (شنبه) با ˈسرگئی لاوروفˈ همتای روس خود تلفنی صحبت کرد و توقف ˈاقدامات تحریک آمیز روسیهˈ را خواستار شد.

وی همچنین روسیه را به تلاش برای ممانعت از برگزاری نشست آشتی چهارجانبه 17 آوریل (28 فروردین ماه) میان روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا و ایجاد مانع بر سر راه تلاش برای حل بحران، متهم کرد.

اروپام** 9053**1485** 1337
کد N220300

وبگردی