آفتاب

نتایج 10 درصد آرا از 27 ولایت افغانستان امروز اعلام می شود

نتایج 10 درصد آرا از 27 ولایت افغانستان امروز اعلام می شود

یک مقام افغانی از اعلام نتایج 10 درصد آرا از 27 ولایت از 34 ولایت افغانستان در امروز یکشنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام افغانی در گفتگو با اکسپرس تریبون اعلام کرد کمیسیون مستقل انتخابات که پیشتر از اعلام بخشی از نتایج انتخابات در روز شنبه خبر داده بود اعلام نتایج را تا امروز یکشنبه به تعویق انداخته است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد با اشاره به آنکه 80 درصد از برگه های شمارش آرا از ولایت های دیگر به کابل رسیده است نتایج بخشی از آرای انتخابات در روز شنبه اعلام می شود.

این مقام افغانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: مقامات کمیسیون مستقل انتخابات با وجود آنکه مذاکرات طاقت فرسایی را در این رابطه داشته اند، تصمیم گرفتند تا نتایج را امروز یکشنبه اعلام کنند.

این مقام افغانی اعلام کرد نتایج 10 درصد آرا از 27 ولایت از 34 ولایت افغانستان امروز یکشنبه اعلام می شود.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که نتایج اولیه کل آرا در روز 24 آوریل (چهارم اردیبهشت) و نتایج نهایی در روز 14 مه (24 اردیبهشت) اعلام می شود.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اشاره به ابطال مراکزی که در آنها روند رای دهی مشکل داشته اعلام کرد که آرای این مراکز با حضور ناظران، رسانه ها و نهادهای انتخاباتی به صورت ویژه بررسی می شود.

عبدالله عبدالله، محمدداوود سلطان‌ زوی، اشرف غنی احمدزی، زلمی رسول، عبدرحیم وردک، عبدالقیوم کرزای، رسول سیاف، گل آقا شیرزی، قطب ‎الدین هلال و امین ارسلا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بوده که رقابت اصلی میان عبدالله عبدالله، زلمی رسول و اشرف غنی احمدزی است.

کد N220278

وبگردی