آفتاب

دبیر مجمع نمایندگان سنی نسبت به حملات به اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید اعتراض کرد

دبیر مجمع نمایندگان سنی نسبت به حملات به اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید اعتراض کرد

دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) خود با انتقاد از هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: این موضوع که نوک حملات متوجه جامعه اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید شده است و تهمت‌هایی به این‌ها زده شده است جای گلایه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیدرضا پشنگ دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس و عضو کمیسیون عمران در نطق میان دستور خود در صحن علنی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خبر آزادی مرزبانان بعد از شهادت گروهبان دانائی‌فر اینکه با ابتکار عمل و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و به ویژه تلاش‌های مولوی عبدالحمید منتشر شد بازتاب‌های بسیاری داشت شخص رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان واقع‌گرای مجلس و وزارت اطلاعات و کشور همه در بیانیه‌های خود بر استفاده از ظرفیت معتمدان محلی در پیشگیری از این اتفاقات تروریستی تاکید کرده‌اند.

پشنگ ادامه داد: شخص مولوی عبدالحمید و علمای سنی دیگر با دعوت از تروریست‌ها برای احترام به قرآن و استفاده از احساسات آنها برای جلوگیری از جنگ ایدئولوژیک تلاش کرده‌اند. بسیاری از این گروگانگیری‌ها توطئه‌ استکبار و رژیم صهیونیستی برای تحریک احساسات قومی است.

دبیرمجمع نمایندگان سنی مجلس اظهار کرد: متاسفانه به رقم اینکه علما و به خصوص مولوی عبدالحمید تلاش بسیاری برای آزادی مرزبانان کردند و با مسئولان همکاری کردند و همراهی روشنفکران را هم داشتند و علی‌رغم اینکه در غم از دست دادن یکی از علمای خود در این راه به سوگ نشسته‌اند اما نوک حملات متوجه جامعه اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید شد. به آنها تهمت زده شد، در رسانه‌ها و حتی در صحن مجلس صحبت‌هایی شد که باید بگویم جای گلایه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما خواهان این هستیم که جنگ تنویر افکار عمومی به نقش علمای اهل سنت اشاره شود و اجازه داده نشود که یک جریان انحصارطلب زمینه مشکلات بیشتر را فراهم کند و بر طبل اختلاف بکوبد کسانی که چنین می‌کنند نه شیعه‌اند و نه سنی. این‌ها منافقند و باید از منافقت‌شان دست بردارند.

پشنگ با قرائت آیاتی از قرآن و اشاره به سخنانی از امام راحل گفت: حرکت خشونت‌آمیز جریان تکفیری در هر حال محکوم است رسانه‌ها باید به این موضوعات حاشیه‌ای پایان دهند و بگذارند انرژی مسئولان صرف ساختن کشور شود.

دبیرمجمع نمایندگان سنی مجلس با تاکید بر اینکه جامعه اهل سنت بلوچ سنی و ایرانی است گفت: ما خواهان این هستیم که توهین به مقدسات و علمای اهل سنت جز خطوط قرمز نظام قرار گیرد.

وی در پایان نطق خود با اشاره به برنامه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به محرومیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از دولت خواهش می‌کنیم که به گونه‌ای در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گام بردارد که اقشار آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند همچنین لازم است گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، راه‌آهن چابهار، سد سازی و توسعه علمی، گردشگری مناطق ویژه و در یک کلام عدالت اجتماعی در مورد استان سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گیرد.

پشنگ همچنین از تلاش‌های استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس جمهور، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N220267

وبگردی