آفتاب
یک رسانه غربی فاش کرد؛

ارسال گاز سارین برای تروریستها در سوریه توسط آمریکا با همکاری ترکیه

ارسال گاز سارین برای تروریستها در سوریه توسط آمریکا با همکاری ترکیه

به دنبال اعتراف یک مقام آمریکایی مبنی بر دروغ بودن ادعای استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی، این بار یک محقق برجسته آمریکایی فاش کرد آمریکا با همکاری ترکیه به سوریه گاز سارین ارسال می کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جفری سیلورمن" محقق برجسته آمریکایی در امور سیاسی از همکاری آمریکا و ترکیه در زمینه ارسال گاز مرگ آور سارین به سوریه پرده برداشت.

بر اساس گزارش المنار، یک رسانه غربی با انتشار مقاله ای تحت عنوان پیمانکاران آمریکایی به اظهارات سیلورمن در یک نوار ویدئویی در این خصوص استناد کرده است.

سیلورمن در این نوار ویدئویی اعلام کرد گاز سارین از یکی از آزمایشگاهها در ایالت جورجیا و از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شده و در اختیار تروریستها قرار می گرفت.

وی همچنین از همکاری "ریچارد لوجر" سناتور سابق آمریکایی در این طرح پرده برداشته است.

"برنادیت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اعتراف به اینکه مدرکی درباره استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی وجود ندارد، اعلام کرد که واشنگتن در جریان گزارشهایی که حاکی از حمله شیمیایی نظام سوریه به مناطق تحت سیطره مخالفان مسلح است قرار دارد، اما در شرایط کنونی اطلاعاتی مبنی بر اینکه این ادعاها را ثابت کند در اختیار نداریم.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که واشنگتن سال گذشته میلادی به بهانه حمله شیمیایی در برخی مناطق سوریه قصد حمله نظامی به دمشق را داشت و این در حالی است که چنین سلاح هایی از ترکیه وارد سوریه می شود و در اختیار گروه های مسلح قرار می گیرد و این گروه ها با حمایت مالی و تسلیحاتی غربی - عربی به کشتار و تخریب سوریه ادامه می دهند.

کد N220183

وبگردی