آفتاب

کارتر: اسرائیل بیش از 300 سلاح هسته‌ای در اختیار دارد

کارتر: اسرائیل بیش از 300 سلاح هسته‌ای در اختیار دارد

رئیس‌جمهور اسبق ‌آمریکا ضمن بعید دانستن حمله نظامی کشورش به ایران اعلام کرد، اسرائیل بیش از 300 سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه با شبکه "ام اس ان بی سی" آمریکا در واکنش به اظهارات دیک چنی، معاون بوش پسر که گفته بود" اسرائیل می‌تواند به صورت یک جانبه به ایران حمله کند" گفت: فکر نمی‌کنم اسرائیل بتواند توان نظامی فراتر از 1200 مایل را داشته و به ایران حمله کند و سپس به تل آویو بازگردد.

وی گفت: تنها کشوری که در جهان قدرت حمله به ایران را دارد آمریکاست ولی بعید می‌دانم که ‌آمریکا بخواهد به خاطر پرونده هسته‌ای، ایران را مورد حمله قرار دهد.

کارتر در ادامه حمله نظامی آمریکا به ایران را بعید دانست و اعلام کرد: حتی اگر ایران در ساخت بمب هسته‌ای موفق شود باز هم درست نیست آمریکا بخواهد به ایران حمله کند.

کارتر درباره موضعش در قبال پرونده هسته‌ای ایران نیز گفت: هیچ چیز تغییر نکرده زیرا اگر ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد اسرائیل هم 300 سلاح هسته‌ای و شاید بیشتر در اختیار دارد و هیچ‌کس دقیقا از این مقدار مطلع نیست.

این مسئول ‌آمریکایی مدعی شد: هر ایرانی می‌داند اگر کشورش آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد ایران از عرصه وجود محو خواهد شد و بعید می‌دانم ایرانی‌ها این قصد را داشته باشند زیرا ایرانی‌ها کاری را که به "ضررشان" باشد انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام

کد N220125

وبگردی