آفتاب

احداث بخشی از بزرگراه «مرند - جلفا» توسط منطقه‌ی آزاد ارس

احداث بخشی از بزرگراه «مرند - جلفا» توسط منطقه‌ی آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ارس گفت: در راستای تکمیل و تسریع در اتمام بزرگراه «مرند - جلفا» که یکی از شریان‌های اصلی ارتباطی منطقه‌ی ارس با مرکز آذربایجان‌شرقی است احداث بخش دیگری از این مسیر 60 کیلومتری توسط منطقه‌ی آزاد ارس انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «محسن خادم عرب باغی» در جمع خبرنگاران افزود: در نشست بررسی مشکلات عدم اتمام پروژه‌ی بزرگراه «مرند - جلفا» با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در جلفا برگزار و مقرر شد 30 کیلومتر باقی‌مانده از مسیر جلفا تا مرند بصورت مشارکتی توسط سازمان منطقه‌ی آزاد ارس و راه و شهرسازی استان اجرا شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین برای پایان یافتن تعهدات پیشین در خصوص پروژه‌ی مذکور باید 3 کیلومتر باقی‌مانده تا سه راه پلیس راه هادی‌شهر تا اردیبهشت‌ماه امسال توسط سازمان منطقه‌ی آزاد ارس و مسیر تعهدی اداره‌ی راه و شهرسازی از سمت «مرند - جلفا» تا پایان تیرماه تحویل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ارس اظهار کرد: بر اساس توافق‌های جدید مقرر شد برای تکمیل 30 کیلومتر بقیه این بزرگراه، از سمت پلیس راه هادی‌شهر تا سه راهی عریان تپه بطول 15 کیلومتر توسط منطقه‌ی آزاد ارس و بقیه‌ی مسیر نیز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان هم‌زمان با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیاتی شود.

عرب باغی گفت: متأسفانه به علت تأخیر در اجرای پروژه‌ی مذکور و حجم زیاد تردد و ترافیک در مسیر «مرند - جلفا» همواره شاهد تصادفات و رویدادهای ناگواری هستیم که توسعه‌ی بیش از پیش منطقه‌ی آزاد ارس، لزوم اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه را دوچندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها، بخش اندکی از تعهد پیشین سازمان منطقه‌ی آزاد ارس از مسیر «جلفا - مرند» باقی‌مانده که تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

کد N219863

وبگردی