آفتاب
در جلسه علنی مجلس/

ابوترابی فرد روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشت

ابوترابی فرد روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه با تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) بانوی بزرگ دنیای اسلام گفت: امروز به همین مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی تمام دستاوردهای ارزشمند خویش را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در پرتو مجاهدت شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به دست آورده و اگر  امروز ایران اسلامی را با فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت می شناسند در پرتوی انوار پرفروغ این ستاره های آسمان ایران است.

وی ادامه داد: این شخصیت های برجسته تاریخ ایران تمام هستی و هویت خویش را در آغوش لبریز از محبت مادرانشان به دست آورده اند و ایثارگران ایران اسلامی ثمره حیات ملکوتی مادران خویش هستند.

ابوترابی فرد با اشاره به حدیثی از رسول خدا مبنی بر این که بهشت زیر پای مادران است گفت:  تربیت انسان های صالح دنیا و آخرت را به بهشتی ماندگار تبدیل می کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مادران و همسران شهدا اظهار داشت: امیدواریم مادران و دختران امروز ایران این چهره های ماندگار را الگوی خود قرار داده و در سایه ای الگوها در تربیت نسلی مومن تلاش کنند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: همسران شهدا برای تربیت فرزندان خود همت گمارده و برای پاسداشت خون شهدا گام های بلندی برداشتند و سختی های زیادی را تحمل کردند.

 

کد N219846

وبگردی