آفتاب

بیانیه حماس در خصوص دفاع از مسجد الاقصی

بیانیه حماس در خصوص دفاع از مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی و یهودیان افراطی را از ادامه حملات به مسجد الاقصی برحذر داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که یورش‌های مکرر صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی بی‌حرمتی آشکار به این مکان مقدس به شمار می‌رود و عواطف و احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار می‌کند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی با حمایت صریح آمریکا و در پرتو سکوت جامعه بین‌الملل در مقابل خشم و خیزش فلسطینیان که جانانه از مسجد الاقصی دفاع خواهند کرد و به مقابله با تجاوزات این رژیم علیه این مسجد مبارک برخواهند خواست، بی‌نتیجه می ماند و راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست هرچه زودتر شکست مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را در پاسخ به حملات و یورش های مکرر صهیونیست های افراطی به مسجد الاقصی اعلام کند.

همچنین در ادامه این بیانیه از تمامی فلسطینیان خواسته شده به سمت مسجد الاقصی رخت بربسته و از این مسجد در برابر یورش و تعرض صهیونیست‌های افراطی و تلاش های آنان برای یهودی‌سازی این مکان مقدس دفاع کنند.

حماس همچنین امت اسلامی و عربی را به تحرک و اقدام فوری جهت دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از ثبات و پایداری حاضران در آن فراخواند.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می خواهیم برای حمایت از مسجد الاقصی و توقف تجاوزات و جنایت‌های اسرائیل علیه آن دست به تحرکاتی فوری بزنند زیرا مسجد الاقصی با خطراتی حقیقی روبروست.

انتهای پیام

کد N219688

وبگردی