آفتاب

وزیرکار لبنان: حزب الکتائب خواستار روابط پایدار با ایران است

وزیرکار لبنان: حزب الکتائب خواستار روابط پایدار با ایران است

بیروت – ایرنا – وزیر کار لبنان که معاون « امین الجمیل» رییس حزب الکتائب این کشور است، گفت که این حزب خواستار روابطی پایدار با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، « سجعان قزی» روز شنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی، با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ در منطقه و تاثیر گذار در خاورمیانه از جمله لبنان و سوریه است، تاکید کرد که هیچ طرفی نمی تواند ایران را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه بین حزب الکتائب و حزب الله لبنان « هیچ روابط منظم و دوره ای» وجود ندارد، تصریح کرد: مناسبات دو حزب به روابط وزرا و نمایندگان دو طرف در دولت و مجلس و همچنین دیدارهای امین الجمیل با « محمد رعد» نماینده حزب الله در نشست های گفت وگوهای ملی خلاصه می شود.

معاون الجمیل درعین حال گفت که حزب الکتائب مخالف روابط با حزب الله نیست اما تلاش دارد که این گفت وگوها و دیدارها سازنده و جدی باشد.

سجعان قزی در ادامه این گفت وگو با بیان اینکه امین الجمیل بخش جدایی ناپذیر از گروه 14 مارس است ویک جایگاه تاریخی در میان مسیحیان مارونی لبنان دارد، گفت که اگر الجمیل درانتخابات ریاست جمهوری نامزد شود ، شانس زیادی برای پیروزی دارد.

وزیر کار لبنان با بیان اینکه الجمیل با اعضای گروه 8 مارس هم روابط خوبی دارد ، افزود: مواضعی که حزب الکتائب در گذشته اتخاذ کرده با اصول این حزب منسجم بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نامزدی « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، گفت: جعجع در این باره هیچ مشورتی با الجمیل نکرد اما ما به او خوش آمد می گوییم همانطور که از حضور دیگر نامزدها استقبال می کنیم.

خاورم ** 1324
کد N219567

وبگردی