آفتاب

وزیر خارجه اوکراین:روسیه به اقدامات تحریک آمیز در این کشور پایان دهد

وزیر خارجه اوکراین:روسیه به اقدامات تحریک آمیز در این کشور پایان دهد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه موقت اوکراین روز شنبه از روسیه خواست به آنچه وی اقدامات تحریک آمیز عوامل روسیه در مناطق شرقی اوکراین خواند، پایان دهد.

به گزارش خبرگزارس روسیه از کی یف، این درخواست ˈآندری دسچیتسیاˈ وزیر خارجه موقت اوکراین در حالی اعلام شده است که براساس گزارش ها شبه نظامیان حامی روسیه دو ساختمان را در شهراسلاویانسک تصرف کرده اند.

وزیر خارجه موقت اوکراین یادآورشد که وی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت و گو کرده است.

روسیه ارائه هرگونه حمایت به این شبه نظامیان را رد کرده است؛ شبه نظامیانی که چهار ساختمان دولتی را در شرق اوکراین تصرف کرده اند.

همچنین ˈپترو پروشنکوˈ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین اعلام کرد که اگر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین برگزار نشود، اوضاع شبیه آنچه ادامه ˈسناریوی کریمهˈ خواند، پیش خواهد رفت.

پروشنکو در نشستی با حضور دانشجویان گفت: اگر در برگزاری انتخابات ناکام بمانیم و اگر برگزاری انتخابات براساس یک سناریوی خارجی به تعویق افتد، خطرات جدی پیش روی ما قرار خواهد گرفت که از جمله می تواند به سناریوی ˈکریمه 2ˈ، کریمه 3ˈ و یا حتی ˈکریمه 4ˈ اشاره کرد.

وی گفت که تنها یک دولت قوی می تواند پیروز شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که در صورتی که در انتخابات 25 مه برگزیده شود، ایجاد یک قوای مسلح با کفایت و موثر و همچنین اتحاد میان اوکراینی به ویژه در مناطق شرق این کشور از اولویت های اصلی وی خواهد بود.

مترجمام***9234**1010
کد N219442

وبگردی