آفتاب

دیپلماسی الماس میان هند و روسیه

دیپلماسی الماس میان هند و روسیه

دهلی نو - ایرنا - هند و روسیه درصدد امضای قرارداد بلند مدت تجارت الماس هستند که با توجه به اهمیت آن ازبعد اقتصادی برخی رسانه های و کارشناسان از آن به عنوان دیپلماسی الماس یاد کرده اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈاکونومیک تایمزˈ روز شنبه در مطلبی نوشت بدلیل باز نشدن هیچ معدن الماسی در پنج سال آینده بخش تجارت الماس هند تصمیم گرفته یک قرارداد واردات بلند مدت الماس خام از شرکت معادن روسیه را به امضا برساند.

گفته می شود ˈ ویپول شاه ˈ رییس شورای توسعه طلا و جواهرت هند تصمیم گرفته این قرارداد را با شرکت معدن الماس ˈآلروساˈ نهایی کند.

هند قدرتمندترین کشور فرآوری تراش و طراحی الماس در جهان است و روسیه نیز بزرگترین کشور تولید کننده این محصول گرانقیمت به صورت خام در جهان است.

روسیه در سال 2012 میلادی حدود 35 میلیون قیراط الماس خام تولید نموده و این در حالی است که هند نیز 163 قیراط الماس خام به ارزش 16میلیارد دلار وارد کرده است.

هند همچنین 36 میلیون قیراط الماس فرآوری شده به ارزش بیش 20 میلیارد دلار در سال 2013 صادر نموده است.

صنعت طراحی و ساخت الماس هند قراردادی بلند مدت با شرکت آلروسای روسیه برای طراحی و فراوری الماس دارد.

هند سال گذشته حدود 767 میلیون دلار الماس خام از روسیه وارد کرده است.

شرکت آلروسا حدود 25 درصد کل بازار جهانی الماس را به خود اختصاص داده و هند نیز 60 درصد بازار فرآوری الماس جهان را در اختیار دارد.

نتایج تحقیقات کارشناسان هندی نشان می دهد واردات مستقیم الماس می تواند چهار تا پنج میلیارد دلار به رشد تجارت این سنگ گرانبها کمک نماید.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N219423

وبگردی