آفتاب
بروجردی در دیدار با معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان:

غنی سازی در خاک ایران ادامه پیدا می‌کند

غنی سازی در خاک ایران ادامه پیدا می‌کند

استفاده از مزایای صلح آمیز انرژی هسته‌ای، ادامه غنی سازی در خاک ایران و حفظ دستارودهای هسته‌ای دانشمندان ایران از اصول مورد اجماع در مذاکرات هسته‌ای هستند که قابل تغییر نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان، گفت:غنی سازی در خاک ایران ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، رودلف موتسه نیش نماینده پارلمان فدرال و معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان ظهر امروز با علاءالدین بروجردی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روابط تاریخی ایران و آلمان گفت: پارلمان‌های آلمان و ایران می‌توانند در پرتو اصول پذیرفته شده بین‌المللی همچون احترام متقابل و عدم مداخله در امورداخلی یکدیگر همکاری مثبتی در جهت تسهیل و تعمیق روابط فی‌مابین داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در خصوص جمهوری اسلامی ایران گفت: این قطعنامه با درک نادرست واقعیات موجود و عبور از خط قرمزها و نادیده انگاشتن احساسات ملت ایران موجب مختل شدن روند همکاری‌های ایران و اروپا در زمینه‌های مختلف شده است.

بروجردی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: استفاده از مزایای صلح آمیز انرژی هسته‌ای، ادامه غنی سازی در خاک ایران و حفظ دستارودهای هسته‌ای دانشمندان ایران از اصول مورد اجماع در مذاکرات هسته‌ای هستند که قابل تغییر نیستند.

بروجردی در همین راستا گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بوده و از این رو استفاده از فن آوری هسته‌ای برای تولید سلاح از خطوط قرمز فعالیت‌های هسته‌ای آن می‌باشد و بر همین اساس اقدام به پذیرش [span dir='ltr']NPTکرده و نظارت آژانس انرژی هسته‌ای را پذیرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه در خصوص مسائلی همچون آینده پیش روی بحران سوریه و نقش انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ایجاد ثبات در این کشور با رودلف موتسه نیش گفت و گو و تبادل نظر کرد.

معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان آقای رودلف موتسه نیش نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد ارتقای روابط پارلمانی میان مجالس دو کشور باشیم.

رودلف موتسه نیش گفت: پارلمان آلمان سعی خود را در جهت رسیدن هر چه سریع‌تر به توافق هسته‌ای با ایران به کار بسته است و طولانی  شدن این مذاکرات را موجب اختلال در روند آن می‌داند.

وی افزود: موضوع هسته‌ای ایران همکاری‌های ایران و آلمان را در سایر بخش‌ها نیز تحت تاثیر قرار داده است و با رسیدن به توافق و رفع همه تحریم‌های اعمال شده همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و آلمان با شتاب بیشتری دنبال خواهد کرد.

کد N219368

وبگردی