آفتاب

انتقاد جیمی کارتر از سیاست خارجی اوباما و کلینتون

انتقاد جیمی کارتر از سیاست خارجی اوباما و کلینتون

جیمی کارتر با انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما و هیلاری کلینتون آنها را به مشارکت ناکافی در مذاکرات صلح خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: زمانی که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا بود اقدامات اندکی برای برقراری صلح انجام داد. تنها زمانی که جان کری، سمت وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده گرفت تصمیمات مهم و سرنوشت‌سازی اتخاذ شد.

این رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا با تقدیر از اقدامات جان کری، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا، نقش فعال وی در پیگیری روند صلح در خاورمیانه را ستایش کرد.

کارتر گفت: جان کری با موقعیت دشواری روبرو بود که توانست به دلخواه خود از آن استفاده کند. من از روی تجربه می‌گویم که بهترین راه برای اینکه آمریکا نقش یک میانجی‌گر را ایفا کند این است که خود شخص رئیس‌جمهور مشارکت کند.

وی همچنین بر اهمیت پیگیری تلاش‌های دیپلماتیک به منظور پیشگیری از درگیری‌های مسلحانه تاکید کرد.

جیمی کارتر گفت: به تاریخ نگاهی بیندازید از زمان تشکیل سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم این سازمان همواره در نقطه‌ای با جنگ مواجه بوده است. حدود 30 کشور وجود دارند که در آنها درگیری‌های مسلحانه در جریان است.

انتهای پیام

کد N219321

وبگردی