آفتاب

فشار آمریکا بر اسرائیل برای مقابله با ارتش سوریه در بلندی‌های جولان

فشار آمریکا بر اسرائیل برای مقابله با ارتش سوریه در بلندی‌های جولان

منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که آمریکا در حال حاضر در حال اعمال فشار به اسرائیل است تا با ارتش سوریه در بلندی‌های اشغالی جولان مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع غربی فاش کردند که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا رژیم صهیونیستی را ترغیب می‌کند تا مانع از پیشروی‌های ارتش سوریه به سمت مناطق تحت کنترل مخالفان مسلحی شود که از سوی آمریکا آموزش دیده و در بلندی‌های جولان حضور دارند.

روزنامه آمریکایی ورلد تریبون به نقل از این منابع گزارش داد: مخالفانی که در اردن آموزش دیده‌ و سپس به سوریه اعزام شده‌اند ظرف ماه گذشته وارد بلندی‌های جولان شده‌اند.

یکی از منابع مذکور اظهار داشت: آمریکایی‌ها از اسرائیل می‌خواهند که مانع از پیش نیروی‌های سوری به سمت مناطق تحت کنترل مخالفان به ویژه آن مناطقی که تندروها در آن حضور دارند، شود.

منابع دیپلمات‌ خاطرنشان کردند که این نخستین بار است که آمریکا از ارتش رژیم صهیونیستی خواسته است تا در خصوص سوریه وارد عمل شود.

منابع مذکور یادآور شدند که اوباما و معاونانش پیشتر چندین مرحله نسبت به حمله به سوریه به تل آویو هشدار داده بودند.

ورلد تریبون گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) بیش از هزار تن از مخالفان دولت سوریه را در اردن آموزش می‌دهد و این امر در چارچوب برنامه‌هایی است که از سوی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت می‌شود.

روزنامه مذکور اعلام کرد: مخالفانی که از سوی آمریکا آموزش دیده بودند توانستند پایگاه وابسته به ارتش سوریه در تل الاحرار در بلندی‌های جولان را به کنترل خود درآورند و در حال حاضر 250 مخالف مسلح در این پایگاه‌ها مستقر هستند که پیشتر در اردن آموزش دیده بودند. علاوه بر این افراد 250 تندرو نیز در سایر مناطق بلندی‌های جولان مستقر هستند.

با وجود اینکه تل آویو تاکنون به این درخواست واشنگتن پاسخی نداده است اما منابع تصریح کردند که ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های جاسوسی این رژیم تمایلی برای مقابله با نظام سوریه ندارند که پایگاههای مخالفان را در مرکز و غرب سوریه از بین برده است.

در همین راستا یک منبع دیگر تصریح کرد: حمله اسرائیل احتمالا به وقوع جنگ منطقه‌ای می‌انجامد.

انتهای پیام

کد N219288

وبگردی