آفتاب

اولویت های اصلی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین

اولویت های اصلی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین

تهران-ایرنا- کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که در صورتی که در انتخابات 25 مه برگزیده شود، ایجاد یک قوای مسلح با کفایت و موثر و همچنین اتحاد میان اوکراینی ها به ویژه در مناطق شرق این کشور از جمله اولویت های اصلی وی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، پترو پروشنکو یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین خاطر نشان کرد: در صورتی در این انتخابات برگزیده شوم، ابتدا به سوی ارتش خواهم رفت و یک مقر فرماندهی مرکزی از نیروهای مسلح در این کشور ایجاد می کنم. همچنین تلاش می کنم تا ارتباطات کارآمدی میان نیروهای مسلح اوکراین با هدف ارتقاء توانمندی های آنها برای دفاع از اوکراین ایجاد شود. نیروهای مسلح اوکراین باید پرتحرک و کارآمد باشند.

پروشنکو ادامه داد: همچنین در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری منتخب آینده اوکراین سفر به شهرهای شرق این کشور را در اولویت های اصلی کاری ام قرار می دهم. دیدارهایی در شهرهای مهمی همچون دونتسک و لوهانسک با مردم خواهم داشت. به خاطر کشور اوکراین، اتحاد در تمامی بخش های این کشور باید در رای دستورکار دولت آینده احتمالی من قرار بگیرد.

این اظهارات پروشنکو در مورد تقویت جایگاه نیروهای مسلح اوکراین در حالی اعلام شده است که ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور موقت اوکراین از اشغال یک پایگاه پلیس در شرق کشورش توسط افراد مسلح ناشناس خبر داد.

آواکوف صبح امروز در اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس کنترل پایگاه پلیسˈاسلاویانسکˈ را در دست گرفتند.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر هشدار داد که واکنش به این اقدام بسیار شدید خواهد بود.

این گزارش حاکی است که فعالان طرفدار روسیه نزدیک به یک هفته است بناهای دولتی در شهرهای ˈدونتسکˈ و ˈلوهانسکˈ دو شهر بزرگ در شرق اوکراین را اشغال کرده اند.

از سوی دیگر ویتالی کلیچکو یکی از رهبران مخالف دولت سابق اوکراین از عوامل دموکراتیک در این کشور خواست تا از کاندیداتوری پترو پروشنکو در انتخابات آتی اوکراین حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: از تمامی عوامل دموکراتیک در این کشور می خواهم که در مورد کاندیداتوری پروشنکو به اجماع نظر برسند.

پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین همچنین گزارش داد که میخائلو کووال وزیر دفاع موقت اوکراین اعلام کرد که این کشور در حال آغاز بازگرداندن کشتی های جنگی خود از منطقه کریمه به ناوگان نیروی دریایی است.

وی افزود: این کشتی ها امروز در حال بازگشت به ناوگان نیروی دریایی هستند.

مترجمام**9234**1856
کد N219273

وبگردی