آفتاب

با حاکمیت مدیریت جهادی در کشور، مسیر پیشرفت در همه عرصه‌ها را فراهم کنیم

با حاکمیت مدیریت جهادی در کشور، مسیر پیشرفت در همه عرصه‌ها را فراهم کنیم

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: کشور در حوزه های اقتصادی و فرهنگی از ظرفیت بسیاربالایی برخوردار است اما به علت عدم خودباوری و وجود خودتحریمی تاکنون به اهداف خود دست نیافته است که می طلبد با حاکم کردن مدیریت جهادی در راستای تحقق اهداف نظام اقدام کرد.

امیرعباس سلطانی در گفت‌و‌گو خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- با تاکید بر لزوم تلاش در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه شعار سال، اظهارکرد: اقتصاد و فرهنگ ریشه در شریعت و دین اسلام دارند هر دو به عنوان زیربنای زندگی اسلامی قابل قبول هستند اما در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات و همچنین تحریم‌های اقتصادی اهداف واقعی اقتصاد مقاومتی محقق نشد.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگی نیز مشکلات و ناهنجاری‌هایی در کشور وجود دارد، افزود: در همین راستا رهبر فرزانه انقلاب در راستای تکمیل اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی که بتواند مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند و با توجه به اینکه فرهنگ زیربنای هر جامعه است، امسال را بنام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری کردند.

سلطانی به تشریح مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه پرداخت و تصریح کرد: علت اصلی این مشکلات این است که ما هنوز به خودباوری در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: کشور در حوزه های اقتصادی، علمی بخصوص انرژی هسته ای و گردشگری از ظرفیت بسیاربالایی برخوردار است که تاکنون می‌توانست در هریک از این زمینه‌ها پیشرفت کند و به جایگاه بالایی برسد اما به علت عدم خودباوری و وجود خودتحریمی تاکنون به اهداف خود دست نیافته است.

سلطانی فرهنگ اسلامی ایران را غنی ترین فرهنگ دنیا عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از این موقعیت مطلوب و توجه نداشتن به داشته‌های خود به علت خودباختگی برخی از مسئولان و همچنین برخی مشکلات اقتصادی به خودکفایی که شایسته یک کشور اسلامی است دست نیافته ایم.

نماینده مردم بروجن در مجلس با انتقاد از نبود مدیریت صحیح در کشور، اظهارکرد: نبود مدیریت صحیح یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم بویژه ایران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود در کشور است.

به گفته وی، چنانچه مدیریت جهادی و عزم و اراده ملی نباشد نمی توان به اهداف این نظام دست یافت؛ بر همین اساس می طلبد این مطالبه رهبری با جدیت در راستای تحقق اهداف نظام مورد اهتمام مسئولان کشور قرار گیرد.

سلطانی تاکید کرد: متاسفانه در کشور به مدیریتی که بر اساس ایمان، تعهد و دانش باشد کمتر توجه شده است که می طلبد با حاکم کردن مدیریت جهادی در کشور سیر ایران اسلامی در مسیر پیشرفت در همه عرصه ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N219234

وبگردی