آفتاب
سردار نقدی:

زنان می‌توانند با سرانگشت خود، مسئله ماهواره را حل کنند

زنان می‌توانند با سرانگشت خود، مسئله ماهواره را حل کنند

زنان نقش خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش مهم و تأثیرگذاری در ایجاد خانواده‌ای مصرف گرا یا قناعت گر و تولید کننده دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بدحجابی و بی‌حجابی، تزلزل بنیان خانواده، کاهش جمعیت و افزایش طلاق از مهم‌ترین آسیب‌های وجود ماهواره در خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: اگر زنان متقاعد شوند پدیده‌ای نامناسب است، حل آن راحت‌تر خواهد بود. زنان می‌توانند با سرانگشت خود، مسئله ماهواره را حل کنند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص نقش زنان در مدیریت فرهنگی خانواده‌ها، گفت: زنان جایگاه استادی و مربی‌گری جامعه را دارند و فرهنگ به عنوان اعتقادات، باور‌ها و رفتارهای نهادینه شده در وجود افراد در کانون خانواده و توسط مادر شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارزشی که توسط مادر به عنوان مدیر داخلی خانه نهادینه می‌شود، به سختی قابل تغییر است، اظهار داشت: معلم نقشی مهم و مادر نقشی کلیدی و خاص در فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ در جامعه دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ماهواره را منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی کنونی جامعه دانست، افزود: نقطه خروجی برنامه‌های ماهواره خانواده است از این رو این پدیده بیشترین آسیب را به خانواده و زن وارد می‌کند.

نقدی بدحجابی و بی‌حجابی، تزلزل بنیان خانواده، کاهش جمعیت و افزایش طلاق از مهم‌ترین آسیب‌های وجود ماهواره در خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: اگر زنان متقاعد شوند پدیده‌ای نامناسب است، حل آن راحت‌تر خواهد بود. زنان می‌توانند با سرانگشت خود، مسئله ماهواره را حل کنند.

وی تصریح کرد: یکی از نتایج مثبت حل معضل ماهواره، بهبود مسئله حجاب در جامعه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از تجمل گرایی، کم رنگ شدن جایگاه مادری، نگاه غربگرایانه به حضور زن در جامعه به عنوان مهم‌ترین دلایل تأخیر در ازدواج دختران جوانان نام برد.

نقدی گفت: جایگاه مادری، استادی و مربی‌گری زن از هرجایگاه ریاست و مسئولیتی بالا‌تر است.

وی در ادامه افزود: بلند‌ترین جایگاه زن، نقش مادری اوست که به عنوان مربی و استاد جامعه، چهره‌ای ماندگار و اثر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با تأکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: زنان نقش خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش مهم و تأثیرگذاری در ایجاد خانواده‌ای مصرف گرا یا قناعت گر و تولید کننده دارند.

وی افزود: متأسفانه اقتصاد بر پایه تولید خانگی در کشور ما ضعیف است باید در زمینه تقویت تولیدات خانگی و بازاریابی آن برنامه ریزی شود.

نقدی ادامه داد: انتظار می‌رود بسیج جامعه زنان در اقتصاد مقاومتی، رونق تولیدات خانگی، فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی و گفتمان سازی فرهنگی، بازیابی نقش زنان در مدیریت خانه، نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.

کد N219211

وبگردی