آفتاب

ریاض الاسعد، احمد الجربا را جاسوس خواند

ریاض الاسعد، احمد الجربا را جاسوس خواند

فارس نوشت:

مؤسس گروهک «ارتش آزاد»، رئیس ائتلاف مخالفان سوری را جاسوس نظام سوریه خواند و ادعای «الجربا» مبنی بر حضور در منطقه «کسب» سوریه را تکذیب کرد.

 «ریاض الاسعد» مؤسس گروهک «ارتش آزاد» در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری «آسیا نیوز» لبنان،  با بیان اینکه در اتاق‌های عملیاتی که الجربا از تشکیل آنها سخن گفته بود، فعالیتی صورت نمی‌گیرد، افزود: ما آشکارا اعلام می‌کنیم که افرادی که از کشورهای دیگر دستور می‌گیرند، نمی‌توانند تصمیمات سرنوشت ساز اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد که «احمد الجربا» رئیس گروهک موسوم به ائتلاف معارضان سوری به منظور اعطای گزارش‌هایی به اربابان آمریکایی خود اقدام به سفر به منطقه ساحل سوریه کرد. آمریکا نیز همان اطلاعات را به نظام سوریه می‌دهد تا مواضع (انقلابیون) را هدف قرار دهد. اقدام الجربا چیزی جز سفر اطلاعاتی به منظور کشف مواضع معارضان نیست زیرا وی برای دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی کار می‌کند.

الاسعد با بیان اینکه الجربا توسط کشورهای خارجی به ریاست ائتلاف معارضان سوری منصوب شده است، تاکید کرد که الجربا گزینه دلخواه ملت سوریه نیست. مردم سوریه خواستار سرنگونی الجربا و ائتلاف متبوعش هستند.

از طرفی دیگر، سرلشکر «سلیم ادریس» رئیس (سابق) گروهک موسوم به «ستاد مشترک ارتش آزاد» در گفت‌وگو با خبرگزاری آسیانیوز، احمد الجربا و اسعد مصطفی را عامل تغییرات اخیر در ستاد مشترک خواند و تاکید فرماندهان جبهه‌های نظامی و شوراهای نظامی و بنده شخصا نیز این تغییرات را به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا این تغییرات به صورت غیر قانونی صورت گرفته‌‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گروهک «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را گروهکی تروریستی و قاتل ملت سوریه خواند و تاکید کرد که داعش خطرناک‌تر از نظام دمشق است.

اختلافات میان رهبران و اعضای گروهک‌های معارض نظام سوریه از همان آغازین روزهای شروع تحولات سوریه، وجود داشته و با گذشت زمان و پیشروی ارتش سوریه، دامنه اختلافات میان روز به روز در حال بیشتر شدن است.

52261

کد N219120

وبگردی