آفتاب

حمله شورشیان به رای دهندگان هندی - 11 تن کشته شدند

حمله شورشیان به رای دهندگان هندی - 11 تن کشته شدند

دهلی نو - ایرنا - شش نفر از شرکت کنندگان در انتخابات مجلس هند و همچنین پنج نیروی امنیتی در شرق این کشور روز شنبه طی دو حمله شبه نظامیان تندرو مائوئیست کشته شدند.

به گزارش ایرنا، این حملات ساعاتی قبل به یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه خودرو دولتی در فاصله کمتر از یک ساعت به وقوع پیوست .

طی این حملات که دو منطقه ایالت چتیسگر در شرق هند اتفاق افتاد، علاوه براین 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

به گفته ˈار.کی. ویج ˈ رییس پلیس منطقه، مائوئیست های تندرو معرف به ˈناکسالˈ ها یک دستگاه اتوبوس حامل افرادی که پس از رای دادن به روستای خود بازمی گشتند را در ساعت 11صبح به وقت محلی با مین منفجر کردند.

شورشیان ناکسال پس از درگیری با نیروهای امنیتی به جنگل های اطراف گریختند.

کمتر از یک ساعت بعد در حدود صد کیلومتری محل حادثه اول ناکسال ها یک دستگاه خودرو حامل نیروهای امنیتی هند را منفجر کردند که طی آن پنج تن کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

گروه شبه نظامی موسوم به ناکسال ها در ایالتی های شرقی هند فعالیت دارد.

انتخابات شانزدهمین دوره مجلس عوام هند که به صورت مرحله برگزار می شود از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است.

همزمان با برگزاری انتخابات مجلس هند، مائوئیست ها که یک گروه جدایی طلب دراین کشور هستند از گفت وگوهای صلح سخن گفته اند هرچند ازخطر امنیتی آنان کاسته نشده است.

مطبوعات هند همزمان با برگزاری مرحله ای انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) نوشتند مائوئیست ها آماده صلح موقت و مشروط هستند.

روزنامه ˈ هندوˈ گزارش داده که سخنگوی کمیته مرکزی حزب کمونیست مائوئیست هند طی بیانیه اعلام کرده که این حزب مخالف انجام گفت وگوهای صلح با دولت مرکزی نیست.

این درحالیست که منابع اطلاعاتی هند گفته بودند برخی گروه های شورشی و ستیزه جو مانند مائوئیست های تندرو و جدایی طلب معروف به ˈناکسالˈ ها درصدد اخلال در روند وسیع ترین انتخابات عمومی درجهان هستند.

مائوئیست ها بنابه گفته کارشناسان امور امنیتی هند در حال حاضر بزرگترین خطر برای امنیت داخلی این کشور به شمار می روند و در حدود 10 ایالت از 28 ایالت فعال هستند.

وزارت کشور هند گفته که 90 گردان متشکل از 90 هزار نیروی امنیتی دولت مرکزی و یک گردان نیروی شبه نظامی محلی متشکل از یک هزار نفربرای مبارزه با مائوئیست ها در 9 ایالت مستقر شده اند.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N218975

وبگردی