آفتاب
بیات زنجانی:

نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم

نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم

نباید گروهی خودشان را مالک همه چیز بدانند؛ همه این مردم در طول بیش از سی سال گذشته برای کشور زحمت کشیده‌اند/هرجا مردم حضور دارند و نسبت به سرنوشت خود حساسیت نشان می‌دهند، آسیب‌های اجتماعی و ظلم‌ها کمتر می‌شود

اعضای تشکل اصلاح طلب سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در دیدار با آیت الله بیات زنجانی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار‌ها آیت الله بیات زنجانی سخنان خود را با آرزوی موفقیت در سال جدید برای همۀ مردم آغاز کرد و با اشاره به نقش فعال جوانان در عرصه‌های مختلف سیاسی-فرهنگی در سال گذشته، گفت: بی‌تردید اگر حضور جدی جوانان روشن و فعال در رخدادهای مختلف بویژه در انتخابات سال گذشته نبود، طبق اعتراف عمومی، روند مسائل جاری کشور بدین صورت نمی‌شد.

وی ادامه داد: به یک معنا می‌توان مدعی شد که حضور فعال جوانان در انتخابات ٩٢ موجب شد تا یک امید سراسری در لایه‌های مختلف جامعه بوجود آمده و منتهی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شود و نیز فعالیت‌ها و نیز حرکت‌های اصلاحی در طول ۸ سال گذشته توسط افرادی که منفعل نشده و خود را در موضع ضعف قرار ندادند نیز در بوجود آمدن شرایط جدید، مؤثر بوده است.

وی در مورد نقش مردم در ایجاد تغییرات اظهار کرد: اگر به قضیه أباعبدالله (ع) هم نگاه کنیم، خواهیم فهمید که دلیل ماندگاری آن واقعه، گره خوردنش با حرکت‌های مردمی است؛ به این معنا که مردم تصمیم گرفته‌اند داستان امام حسین (ع) زنده بماند و بیش از هزار سال است که هر سال پرشور‌تر از سال قبل، زنده‌تر مانده است؛ خود این تجربه نشان می‌دهد که هرجا مردم حضور دارند تاریخ هم ماندگار می‌شود. هرجا مردم حضور دارند و نسبت به سرنوشت خود حساسیت نشان می‌دهند، آسیب‌های اجتماعی و ظلم‌ها کمتر می‌شود؛ بنابراین نشاط و سرزندگی جامعه، در گرو خواست خود مردم است.

بیات زنجانی در ادامه با تاکیید بر تاثیر حضور هم زمان و مستمر زنان و مردان ایرانی در عرصه‌های مختلف کشورگفت: اکنون و در شرایط حاضر، زن ایرانی و مرد ایرانی در توسعه و پیشرفت کشور و نیز در امید بوجود آمده در فضای کشور به صورت یکسان نقش داشته و دارند. حال باید دولتمردان از امید به وجود آمده به بهترین نحو استفاده کنند تا ان شاءالله موفقیت حاصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به انحصارطلبی و خود محور بینی موجود در برخی جریانات سیاسی اشاره کرد و افزود: نباید گروهی خودشان را مالک همه چیز بدانند؛ همه این مردم در طول بیش از سی سال گذشته برای کشور زحمت کشیده‌اند؛ در جامعه ما بسیاری از خانواده‌ها شهید دادند و متحمل زحمت شدند. بنابراین زن و مرد ایرانی در به ثمر نشستن این انقلاب نقش داشتند؛ اگر آزادی و استقلال در کشور حاکم شده است، حاصل مجاهدت همه مردم است نه یک بخش خاص. کسی هم نمی‌تواند همه چیز را به نام خود و گروه خود ثبت کند.

وی در خصوص اقدام علمای سیستان و بلوچستان در فراهم آوردن مقدمات آزادی مرزبانان خاطرنشان کرد: ما امروز در جامعه نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم؛ در جریان گروگان گیری مرزبانان حرف بسیاری از افراد که می‌گفتند ایرانی ایرانی ست، چه شیعه و چه سنی، آشوری، ارمنی و... هیچ فرقی با یکدیگر ندارند ثابت شد، اقوام مختلف، ایرانی بودن خودشان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند. پس چه بسا همین اتفاق اخیر موجب شود تا برخی از بدبینی‌های گذشته از میان برداشته شود. اگر ما به همه همانطور که ادب و اخلاق اقتضا می‌کند توجه کنیم، همه را به عنوان ایرانی دارای حق شهروندی نگاه کنیم و به آن‌ها بها بدهیم، دیگر دشمن نمی‌تواند وحدت ما را از میان بردارد. نتیجه همدلی ما با تمام اقوام این می‌شود که تمام ایرانیان با تمام قدرت در خدمت کشورشان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برخوردهای مجلس با وزیر ارشاد به دلیل دیدار با سید محمدخاتمی و برخوردهای این چنینی با وزرای دولت یازدهم گفت: دیدار وزیر ارشاد با آقای خاتمی کار خوبی بود، چرا که آقای خاتمی جزو ذخایر ملی ما است؛ دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی، دوران بسیار خوب برای پیشرفت و توسعه کشور بوده است. به هر حال نمایندگان مجلس باید در حرف و سخن خود دقت کنند. اینکه وزیر ارشاد به دیدار ایشان رفته، کار بسیار خوبی است. واقعیت این است که مجموعه رفتار آقایان در دولت موجب شده که فشار‌ها کم شود و امید به باز شدن بیشتر فضا و منطقی شدن رفتار‌ها بیشتر از گذشته شود.

 

کد N218741

وبگردی