آفتاب

عراقچی: گزینه جایگزین ابوطالبی نداریم/از طریق مکانیزم های حقوقی سازمان ملل پیگیری می کنیم

عراقچی: گزینه جایگزین ابوطالبی نداریم/از طریق مکانیزم های حقوقی سازمان ملل پیگیری می کنیم

تهران - ایرنا - «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجاه در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره منع ورود «حمید ابوطالبی» به این کشور گفت:گزینه جایگزین برای آقای ابوطالبی نداریم و موضوع را از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده سازمان ملل پیگیری می کنیم.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره اقدام سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر منع ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور اظهار داشت: وزارت امور خارجه از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده در سازمان ملل در حال پیگیری این موضوع است.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا دولت ایالات متحده آمریکا می تواند مصوبات داخلی خود را بر تعهدات بین المللی اش ترجیح داده و آنها را اجرا کند؟ گفت: بر اساس موافقتنامه مقر میان سازمان ملل و دولت میزبان (آمریکا)، این کشور باید به تعهدات بین المللی اش عمل کند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به مکانیزم های حقوقی سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران بطور مشخص چه اقدام یا اقداماتی در این زمینه انجام خواهد داد؟ صرفا به این جمله بسنده کرد که از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده سازمان ملل در حال پیگیری موضوع هستیم.

خبر در حال تکمیل است.

سیام 1572
کد N218721

وبگردی