آفتاب

هند و توریسم انتخاباتی

هند و توریسم انتخاباتی

دهلی نو - ایرنا - هندوستان که سرگرم برگزاری بزرگترین انتخابات جهان است با گردشگرانی مواجه شده که ازآن به عنوان ˈتوریسم انتخاباتیˈ یاد شده است.

به گزارش ایرنا، شروع انتخابات شانزدهمین دوره مجلس عوام هند (لوک سابا) که ویژگی های خاصی دارد، گردشگران خارجی زیادی را به سوی این کشور در جنوب آسیا جذب کرده است.

براساس تحقیقات یک موسسه مطالعات اقتصادی هند موسوم به اسوچم، صنعت گردشگری دراثر برگزاری انتخابات جاری لوک سابا شاهد رشد بوده است.

این مطالعه نشان می دهد برگزاری انتخابات لوک سابا علاقه گردشگران خارجی را برای سفر به هند جهت مشاهده نحوه برگزاری بزرگترین انتخابات عمومی در جهان تشدید کرده است.

انتظار می رود تعداد گردشگران خارجی که در طول برگزاری انتخابات لوک سابا از هند دیدن می کنند به میزان 10 الی 15 درصد در مقایسه با دوره قبل از آن افزایش یابد.

هندی ها می گویند انتخابات مجلس عوام که 543 عضو دارد و بزرگترین انتخابات در جهان به شمار می آید به سوژه ای جذاب برای برخی گردشگران تبدیل شده است .

برخی منابع حتی از رشد 20درصدی درصنعت توریسم هند در مدت برگزاری انتخابات این کشور خبر دادند.

انتخابات مجلس هند با بیش از 814 میلیون واجد شرایط رای دادن از 18 فروردین ماه جاری آغاز شده و تا 22 اردیبهشت ماه آینده ادامه می یابد.

برخی منابع رسانه ای گزارش دادند این رویداد مهم سیاسی باعث افزایش هزینه هتل ها- مهمانخانه ها و بخش حمل و نقل مانند قیمت تاکسی- اتوبوس- اتوریکشا و همچنین قطار ها شده است.

حدود 500 تور در شهرهای مختلف برای انتخابات امسال تدارک دیده شده که باعث افزایش رشد تجارت توریسم در حدود 20 درصد شده است.

توریسم انتخاباتی شامل گردهمایی های خیابانی- نشست های کاندیداها و رهبران احزاب و بازدیدهای انتخاباتی می باشد.

این انتخابات باعث شده تقاضا برای تهیه بلیط قطار برای شهر های دهلی نو- وارناسی-لکنو- گجرات- در دو هفته گذشته 15درصد افزایش پیدا کند.

در همین حال مسوولان برگزاری انتخابات هند اعلام کردند نمایندگان 19کشور خارجی از نحوه برگزاری انتخابات لوک سابا در هند دیدن کردند.

یک هیات 30 نفره از 19 کشور از جمله بوتان، سریلانکا، کونگو، اتیوپی، غنا و لبنان در روزهای گذشته از باجه های رای گیری در نقاط مختلف دهلی به منظور مشاهده نحوه برگزاری انتخابات لوک سابا دیدن کردند.

این دیدار بخشی از یک یادداشت تفاهم منعقده میان کمیسیون انتخابات هند و برنامه توسعه سازمان ملل به منظور ترویج تبادل دیدار و مبادله تجارب و مهارت ها در زمینه برگزاری انتخابات با کشورهای درحال توسعه است.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N218478

وبگردی