آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ویژگی شعار امسال پیوند اقتصاد و فرهنگ است

ویژگی شعار امسال پیوند اقتصاد و فرهنگ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به این‌که «تعیین شعار سال یک استراتژی بلند مدت به شمار می‌رود» گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های شعار سال جدید پیوند اقتصاد و فرهنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به این‌که «تعیین شعار سال یک استراتژی بلند مدت به شمار می‌رود» گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های شعار سال جدید پیوند اقتصاد و فرهنگ است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی شکری، پیام نوروزی و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را راهگشای حرکت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور برای مردم و مسئولان دانست و افزود: از مهمترین ویژگی‌های شعار اعلام شده برای سال جدید پیوند اقتصاد و فرهنگ است.

وی تعیین شعار برای هر سال را برگرفته از سیره اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: این کار خصوصا هنگامی که در میدان نبرد در مقابل دشمن قرار می‌گرفتند جنگ را با آن شعار آغاز می‌کردند که علاوه بر اینکه در فرد جنگجو عظمت، همیت، غیرت و اوج حماسه را پدید می‌آورد، پایه‌های دشمن را متزلزل می‌کرد.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر اهمیت اقتصاد در نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب با عناوین و عبارت‌های مختلف تصریح کرد: این تصور که باید تمامی جنبه‌های یک شعار در سال تحقق یابد غلط است بلکه نام گذاری به این معناست که باید به دنبال تحقق این جنبه‌ها بود، حال هر چقدر زمان لازم است باید گذاشت تا جنبه‌های مختلف شعار تحقق یابد.

شکری ویژگی پیوند اقتصاد و فرهنگ را حلقه مفقوده کشور در چند سال گذشته و موجب دغدغه خیلی از دوستداران انقلاب اسلامی و نظام ولایی معرفی و اظهار کرد: برخی آثار و پیامدهای این حلقه در حرکت‌های کلان اجتماعی را می‌توان مشاهده کرد.

وی این نامگذاری را موجب خرسندی متدینین و علاقه‌مندان به نظام ولایی و موجب امیدواری مردم دانست و گفت: این شعار زنگ خطری برای کسانی است که گمان می‌کنند می‌توانند دوباره در فضای فرهنگی کشور رسوخ کرده و لیبرالیسم فرهنگی را در کشور رواج دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این‌که «دیگر ویژگی‌های شعار سال بر عزم ملی، همگانی و عمومی تکیه دارد» افزود: معنای عزم ملی این است که این شعار به‌عنوان گفتمان عمومی اکثر قریب به اتفاق جامعه و مطالبه جدی جامعه اسلامی باشد.

شکری در پایان از دیگر ویژگی‌های شعار سال ۹۳ را تکیه بر مدیریت جهادی دانست و اظهار کرد: مدیریت جهادی، تلاش و کوشش و اهتمام جدی به منظور به انجام رساندن فعالیت و اقدام برای رسیدن به اهداف متعالی است و در این نوع مدیریت بروکراسی و تشریفات زائد که مانع از انجام کار و کاهش سرعت است حذف می‌شود.

انتهای پیام

کد N218455

وبگردی