آفتاب

افشای همکاری مخفیانه اف.بی.آی با نیروهای ویژه آمریکا در عراق و افغانستان

افشای همکاری مخفیانه اف.بی.آی با نیروهای ویژه آمریکا در عراق و افغانستان

بر اساس یک گزارش جدید، جاسوس‌های اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به صورت مخفیانه از 11 سپتامبر 2001 با سربازان آمریکا در عراق و افغانستان همکاری داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از راشاتودی، بر اساس این گزارش جدید که توسط جولی تید و آدام گلدمن در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، آمده است: اعضای تیم نجات گروگان اف بی آی صدها مورد حمله در خاورمیانه و در کنار فرماندهی مشترک عملیات ویژه انجام داده‌اند.

البته هر دو طرف این ارتباط را رد کرده‌اند اگر چه فرماندهی مشترک عملیات ویژه با همکاری اف بی ‌آی و با استفاده از رسانه دیجیتال به شناسایی مظنونان دست زده و اف بی آی شواهد و مدارک لازم را در اختیار این فرماندهی قرار داده تا مظنونان در آمریکا مورد بازجویی قرار بگیرند.

از آنجا که فرماندهی عملیات مشترک در عراق و افغانستان بیشتر از سایر گروه‌ها به انجام عملیات پرداخته، بسیاری از اعضا در اداره اف بی ‌آی نسبت به انجام فعالیت در این دو کشور بی‌میل بودند چرا که آن را یک شغل نظامی می‌دانستند.

جیمز دیویس وابسته حقوقی اف بی ‌آی در بغداد به سال 2007 و 2008 به واشنگتن پست گفت: جاسوس‌ها درباره اینکه این حضورشان در عملیات مربوط به ماموریتشان است یا خیر، دائما سوالاتی را مطرح می‌کردند و البته در بسیاری از موارد، جاسوس‌ها کشته می‌شدند.

با این حال هنوز بسیاری در اف بی آی انجام چنین ماموریتی را برای دستیابی به موفقیت برای جلوگیری از ورود تروریسم به آمریکا ضروری می‌دانند.

فرماندهی مشترک عملیات ویژه پیش از رخدادهای سپتامبر 2001 نیز وجود داشت اما پس از آن هدف جدیدی یافت؛ یک بار در عراق و یک بار در افغانستان مستقر شده و اگر مواردی از بروز اقدامات خصمانه رخ دهد، باز هم در مکان‌های دیگر مستقر می‌شود.

جرمی اسکاهیل، روزنامه‌نگار در کتاب خود با عنوان "جنگ‌های کثیف" می‌نویسد: فرماندهی مشترک عملیات ویژه با هدف انجام عملیات مخفیانه و به منظور سری نگه داشتن هویت افرادی که به انجام عملیات می‌پردازند، شکل گرفت.

انتهای پیام

کد N218432

وبگردی