آفتاب

پاپ از قربانیان تجاوزهای جنسی کشیش‌ها طلب عفو کرد

پاپ از قربانیان تجاوزهای جنسی کشیش‌ها طلب عفو کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان از قربانیان تجاوزهای جنسی کشیش‌های کاتولیک طلب عفو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود برای اعضای دفتر کودکان کاتولیک جهان شخصا از قربانیان تجاوزهای جنسی کودکان توسط کشیش‌ها طلب عفو کرد و گفت: من خودم را موظف به عذرخواهی به دلیل صدماتی که این کشیش‌ها به دلیل تجاوز جنسی به کودکان وارد کرده‌اند، می‌دانم.

وی افزود: کلیسا که ماه گذشته میلادی گروه‌ عالی رتبه‌ای را در خصوص این رسوایی تعیین کرده باید موضع محکمی در رابطه با رسوایی که سال‌ها این کلیسا را درگیر خود کرده، اتخاذ کند و عواقبی برای گناهکاران در نظر بگیرد.

پاپ تاکید کرد: کلیسا از این صدمات آگاه است و هدفش حفاظت و حمایت از حقوق کودکان است. مردان کلیسا لطمات شخصی و اخلاقی وارد کرده‌اند و ما نباید یک قدم از برخورد با این مساله عقب‌نشینی کنیم.

پاپ فرانسیس در این اظهاراتش که به زبان اسپانیایی بود نگفت که آیا "تحریم‌ها و مجازات" از سوی کلیسا اعمال می‌شود یا مقام‌های عدالت مدنی در آن دخالت خواهد داشت. کمیته حقوق کودکان سازمان ملل فوریه سال جاری میلادی وایتکان را به چشم پوشی نظام‌مند از تجاوزات جنسی متهم کرد.

لحن اظهارات پاپ فرانسیس در این سخنرانی کاملا با سخنرانی ماه مارس وی که در آن از این کلیسا دفاع کرده بود، متفاوت است.

تری مک کرنان، موسس سازمان "پاسخ گویی اسقف" که برای پرونده‌های تجاوز سند ارائه می‌دهند گفت: ابراز نگرانی خوب است. اما عمل مهمتر از حرف است و مردم مدت‌ها است که منتظر واکنشی عملی نسبت به این اقدامات هستند. بهترین کار این است که پاپ فرانسیس شروع به برکناری اسقف‌هایی کند که از این اقدامات کشیشان چشم‌پوشی کرده و آن‌ها را به نقاط دیگری منتقل کردند تا به اقدامات شرورانه خود علیه کودکان ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N218431

وبگردی