آفتاب
رسانه روسی:

نیروهای واحد ویژه ضدتروریستی اوکراین از حمله به معترضان خودداری کردند

نیروهای واحد ویژه ضدتروریستی اوکراین از حمله به معترضان خودداری کردند

مسکو- ایرنا- کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه از سرپیچی نیروهای واحد ویژه ضدتروریستی آلفای سازمان امنیت اوکراین از حمله به معترضان در منطقه دونتسک خبر داد.

به گزارش ایرنا، در گزارش روز شنبه کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه از دونتسک گفته شد: نیروهای آلفا از حمله به استانداری دونتسک که از بیش از یک هفته قبل تحت کنترل طرفداران فدرال شدن اوکراین قرار دارد خودداری کردند.

در گزارش آمده است: فرماندهان واحدهای این نیرو اعلام کردند که آلفا برای آزادسازی گروگانها و مبارزه با تروریست ها به وجود آمده است و هیچگاه با مردم مبارزه نمی کند.

این فرماندهان خاطرنشان کردند، نیروهای آلفا همواره در چارچوب قانون عمل خواهند کرد.

مقامهای حکومت اوکراین در روزهای اخیر بر ضرورت سرکوبی جدایی طلبان در مناطق جنوب و شرق این کشور که از روس زبانان تشکیل شده اند، تاکید کرده اند.

آرسن آواکوف وزیر کشور موقت اوکراین دو روز پیش برای پایان اعتراضات در این مناطق مهلت 48 ساعته تعیین کرد و هشدار داد در پایان این مهلت علیه جدایی طلبان از زور استفاده خواهد شد.

به گزارش رسانه های روسیه، حکومت اوکراین برای تحقق این هشدار سه واحد نظامی شامل گارد ملی، نیروی داخلی وزارت کشور و نیز واحدی متشکل از حدود 150 مزدور آمریکایی از یک شرکت غیردولتی که برای تامین امنیت اوکراین با حکومت این کشور قرارداد امضا کرده اند به دونتسک روانه کرد.

در حال حاضر ساختمان 11 طبقه استانداری دونتسک تحت کنترل معترضان قرار دارد و روز گذشته سه واحد از معدنچیان دونتسک شامل حدود 200 نفر برای محافظت از این ساختمان در آن مستقر شده اند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N218189

وبگردی