آفتاب

پاکستان به حضور نظامی در بحرین اعتراف کرد

پاکستان به حضور نظامی در بحرین اعتراف کرد

تسنیم نوشت:

رئیس حزب حاکم پاکستان طی سخنانی اعلام کرده است که بحرین به دلیل کمی تعداد نیروهای نظامی خود از ما درخواست کمک کرده و ما به وظایف خود عمل خواهیم کرد.
به گزارش مرآه البحرین، منابع خبری در پاکستان اعلام کردند، "راجا ظفر" رئیس حزب حاکم پاکستان طی سخنانی اعلام کرده است: تعداد نیروهای ارتش و پلیس بحرین بسیار اندک بوده و آنان همانطور که از سایر کشور‌ها درخواست کردند از ما نیز خواستند تا به آنان در حفظ امنیت کشورشان کمک کنیم، پاکستان حتی به قیمت قربانی شدن خود به وظایفش عمل خواهد کرد.

پیش از این نیز پاکستان به حضور نیروهای خود در بحرین و برخی کشورهای دیگر اعتراف کرده بود، اما اعزام این نیروها بر اساس پیمان‌های رسمی را انکار کرده بود.

همچنین دولت پاکستان اعلام کرده بود که اعزام نظامیان پاکستانی به مناطق متشنج درکشورهای عربی مانند بحرین نشان دهنده سیاست رسمی دولت نیست.

این درحالی است که "تسنیم اسلم" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان مدعی شده بود، نیروهای نظامی این کشور به صورت خودسرانه به بحرین می‌روند.

از سوی دیگر مردم بحرین و گروه‌های معارض خواستار اخراج نظامیان خارجی از این کشور به دلیل مشارکت آنان در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردمی شده‌اند.

52261

کد N218160

وبگردی