آفتاب

صرفه‌جویی و قناعت لازمه تحقق شعار سال است

صرفه‌جویی و قناعت لازمه تحقق شعار سال است

نماینده مردم دیواندره، سنندج و کامیاران در مجلس،‌ با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید صرفه جویی و قناعت را در اولویت کارهای خود قرار دهیم، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولیدات داخلی را رونق بخشیم و مردم را به سمت صرفه جویی و قناعت سوق دهیم.

سید احسن علوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کردستان، با اشاره به توجه مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی طی چند سال اخیر اظهار کرد: در شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای امسال، علاوه بر مسئله اقتصادی، مسئله فرهنگی نیز مد نظر قرار گرفته است که این نشان از اهمیت این مسایل دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم های کشور که از اوایل انقلاب تا کنون ادامه دارد، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیریم.

نماینده مردم دیواندره، سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی،‌ بیان کرد: در حال حاضر چون کشور ما تحت فشار کشورهای غربی قرار گرفته است، لذا باید بر اساس اقتصاد مقاومتی کوشید تا این مشکلات را بهبود بخشید.

علوی در ادامه با بیان اینکه تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و تحقق آن اهمیت بسزایی در بهبود اوضاع کشور دارد، عنوان کرد: متاسفانه تا کنون شعارهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری به صورت کامل تحقق نیافته است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه مسایل فرهنگی کشور به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، عنوان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا با بهره گیری بیشتر از بیانات رهبری در رابطه با مسایل فرهنگی در راستای حل و رفع معضلات فرهنگی کشور اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته همیشه سعی شده که ذائقه مردم در تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرد، بر همین اساس مدیران و مردم ما باید با توجه به عزم ملی مطرح شده در شعار امسال تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

نماینده مردم دیواندره، سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید صرفه جویی و قناعت را در اولویت کارهای خود قرار دهیم، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولیدات داخلی را رونق بخشیم و مردم را به سمت صرفه جویی و قناعت سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور ما باید متکی بودن به فروش نفت را کنار بگذارد، اعلام کرد: کاهش تورم، افزایش اشتغال، رونق تولیدات داخلی و قناعت و صرفه جویی باید در دستور کار قرار گیرد.

علوی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق شعار سال مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: نحوه مدیریت باید به زمان اوایل انقلاب که مدیران با اعتقاد و ایمان کار می کردند برگردد.

وی در پایان یادآور شد: امید است که مدیران با عزم ملی و تلاش جهادی بتوانند در راستای تحقق شعار سال گام های مثبت بردارند.

انتهای پیام

کد N218093

وبگردی